[Poll] Ga je een One-Pedal Driver worden?
De manier waarop ik begrijp hoe remmen werkt op de i4 is dat zelfs als je het pedaal indrukt, het systeem in eerste instantie regeneratief remmen kan gebruiken. Het systeem gebruikt de schijven alleen als je meer remkracht nodig hebt. Ik denk dat je dat kunt oplossen door als een idioot op het rempedaal te stampen.Ik gebruik de one-pedal-bediening van de Smart Electric de hele tijd en ik vind het erg fijn. Volgens Hans' advies moeten we de pedaalrem af en toe gebruiken om de schijven het hele jaar door schoon te maken, anders betaal je voor nieuwe.![]()
Ik kijk ernaar uit om het regeneratieve remmen uit te proberen tijdens het afdalen van de bergen in North Carolina. Ik denk dat het bevrijdend zal zijn.
Ik ben het ermee eens. Rijden met één pedaal in de i3 was geweldig. De B-modus was een van de belangrijkste redenen waarom ik naar de i4 ben overgestapt... tot nu toe is de ervaring nog beter.Het rijden met één pedaal is een van de beste eigenschappen van mijn i3. Op de snelweg zorgt de actieve cruise control voor een soepele reis en vergroot het bereik. De slijtage van de remmen is vrijwel nul.
Adaptieve regeneratie lijkt mij ook ideaal.Adaptieve regeneratie wordt mijn favoriete instelling. Eén pedaal in grotere steden misschien.
Interessant spul, hoewel niet onverwacht. Gewichtsoverdracht maakt voorremmen effectiever dan achterremmen. Dus de dubbele motor en vooral de voorste motoroogst zouden aanzienlijk moeten zijn.Samenvatting van statistieken: 70% voor one-pedal-driving.
Hier zijn het theoretische stroomverbruik en de recuperatie tijdens een WLTP-cyclus:
View attachment 2454
Dus theoretisch wordt 25% (29%) van het e40 (M50) WLTP-bereik bereikt door recuperatief remmen!
Voor sommige nieuwe EV-bezitters zal de eerste keer in de "B"-modus vervelend zijn, de auto stopt te vroeg bij het stoplicht of het stopbord, een andere keer gaat het te snel, dus geen andere keuze dan het rempedaal te gebruiken, maar na vele pogingen in een maand tijd ben je een kampioen en regenereer je je batterij maximaal. Meer EV-bezitters dagen zichzelf uit hoeveel ze kunnen regenereren, je zou verrast kunnen zijn!Na de ix3 te hebben geprobeerd met dezelfde intelligente radar/gps-gestuurde regeneratie op een lange reis, zal ik zeker niet met één pedaal in de B-modus rijden.
De meeste kilometers in mijn 530e werden afgelegd in Eco Pro, en dat zal ik niet veranderen met de M50. De mogelijkheid om je voet van de pedalen te halen en te zeilen/cruisecontrol+zelfrijden te gebruiken, is voor mij veel meer waard dan mijn voet niet op het rempedaal te hoeven zetten om de auto te stoppen (als hij niet vanzelf stopt, wat hij in de meeste gevallen toch al doet).
De intelligente regeneratie doet ook zijn werk goed genoeg. Het is niet nodig om de hele tijd met mijn voet op het gaspedaal te zitten om de auto in beweging te houden. Het is naar mijn mening een vreemde gimmick..
Eco pro individual voor 90% van het rijden is het. Wanneer ik wil inhalen of harder wil rijden, is de sportboost één klik verwijderd. 😄
Op de snelweg cruise ik iets boven de snelheidslimiet en haal ik meestal in met de snelheid waarmee ik cruise. Het is niet nodig om te accelereren en te jojoën, dus Eco Pro doet daar ook zijn werk.