BMW i4 Forum banner
1 - 20 of 279 Posts

· Registered
7 Posts
Discussion Starter · #3 ·
yup, I am here! Roy from just outside Sthlm. placed an order 15 June :) so was pretty early. not heard of a delivery date yet but expecting early one.
Kul! (Jag skriver på svenska) :) Vad blev det för spec? Jag väntar också på att min handlare ska återkomma, initialt pratade han om produktions-slot i februari - men då lade jag min order senare än dig, för drygt någon månad sen. Det verkar ju också föga förvånande som att den verkar sålt över världen som smör i solsken.Vad kommer du ifrån för bil innan?

· Registered
15 Posts
Kul! (Jag skriver på svenska) :) Vad blev det för spec? Jag väntar också på att min handlare ska återkomma, initialt pratade han om produktions-slot i februari - men då lade jag min order senare än dig, för drygt någon månad sen. Det verkar ju också föga förvånande som att den verkar sålt över världen som smör i solsken.Vad kommer du ifrån för bil innan?
grå med Alcantara interiör. super charged, så i princip allt utom professional paket som ger autopilot. behöver man inte, adaptive cruise control räcker bra för mig. växlar från 520xd innovation edition till denna...har saknad lite power :) m50 såklart..

Tire Wheel Vehicle Sky Car

· Registered
7 Posts
Discussion Starter · #5 ·
grå med Alcantara interiör. super charged, så i princip allt utom professional paket som ger autopilot. behöver man inte, adaptive cruise control räcker bra för mig. växlar från 520xd innovation edition till denna...har saknad lite power :) m50 såklart..

View attachment 2154
Alltså den är riktigt läcker! Men du, om du har Super Charged (vilket jag också har) ingår inte Driving Assistant Professional? Jag var tvungen att kolla min spec och där står det 5AU Driving Assistant Professional. Det blir min första BMW faktiskt, jag kommer från en "host" Volvo, en XC60 T8 Polestar Engineered.
Font Rectangle Number Screenshot Document
Tire Wheel Vehicle Car Automotive tire

Font Rectangle Number Screenshot Document

· Registered
15 Posts
Jag skrev fel, fully charged. Jag vill inte ha taklucka. Har det i 5 serien idag, gick bara sönder och kostar mer att kaga än att det ger glädje. Öppna aldrig och mina barn klagar att solen skiner bla bla. Assisten plus är bra men jag vill inte ha det. Autopiloten använder jag inte så ofta (gillar att köra) och den vill att man håller rätten mycket ändå. Kostar men smakar inte mycket. Tog 19 inch, 20 inch blir hård och mindre räckvid. Jag har den som pendlings och familjbil :)

· Registered
1 Posts
Jag beställde en m50 i Västerås i augusti. Supercharged, brooklyn grey, 20” och kolfiberpaketet + lite småsaker till. Jag har just nu en 520xd innovation edition som jag hoppas sälja snart 🙂. Angående taklucka så exploderade min av ett stenskott på e18 för några år sedan i en 430xd gc. Det blev en dyr historia och veckor av hyrbil. Tyvärr gäller inte glasförsäkringen. Risken är trots allt liten att det händer igen, så det blev taklucka igen.

· Registered
29 Posts
Beställde min i4 eDrive40 v. 27 och ska komma till återförsäljaren v. 4 2022. Är en tjänstebil och valde att plocka samman lite utrustning fritt istället för att satsa på paketen då vi inte har rabatt på paketen men på allt annat.

Nedan är min spec:
Car Vehicle Wheel Tire Hood

Font Material property Screenshot Number Parallel

· Registered
9 Posts
Ser att fler föräldrar här kör femmor här och nu ska gå på en i4. Hur resonerar ni runt storleken? Baksätet är nog en rysare men säkert ok så länge man inte släpar runt på tonåringar. Är själv 195cm och testade ICE versionen av I4 och det blir inte mycket benplats kvar bakom mig. Nu är iofs inte G31 något under av storlek heller inuti, behöver helt klart testa med hela familjen innan det bli köp.

· Registered
29 Posts
Ser att fler föräldrar här kör femmor här och nu ska gå på en i4. Hur resonerar ni runt storleken? Baksätet är nog en rysare men säkert ok så länge man inte släpar runt på tonåringar. Är själv 195cm och testade ICE versionen av I4 och det blir inte mycket benplats kvar bakom mig. Nu är iofs inte G31 något under av storlek heller inuti, behöver helt klart testa med hela familjen innan det bli köp.
Jag går från en 320 GT som passat mig hur bra som helst med småbarn och barnvagn. Har också provsuttit ICE-versionen av i4 och den här helt klart trängre i baksätet än GT:n, barnen är 7 och 4 år så tänker att de ändå kommer sitta bra i baksätet nu när vi inte har någon bakåtvändstol längre. Gällande bagageutrymme kommer det inte bli så stor skillnad mot idag och kniper det med utrymme har jag både takbox och släpkärra att ta till!

· Registered
9 Posts
Jag går från en 320 GT som passat mig hur bra som helst med småbarn och barnvagn. Har också provsuttit ICE-versionen av i4 och den här helt klart trängre i baksätet än GT:n, barnen är 7 och 4 år så tänker att de ändå kommer sitta bra i baksätet nu när vi inte har någon bakåtvändstol längre. Gällande bagageutrymme kommer det inte bli så stor skillnad mot idag och kniper det med utrymme har jag både takbox och släpkärra att ta till!
Bagaget är jag inte heller så orolig över, väldigt sällan man är fullpackad, förstår faktiskt inte denna storlekshysteri på bagage. Åker alla runt med flyttlass dagarna i ända?. Oftas är det 2-3 matkassar. Till skidresan åker Thulen på och till tippen går det ju faktiskt att fälla sätena. Det mäts med lasermätare och tumstockar i alla dessa Youtubefilmen.

· Registered
15 Posts
Tja, samma här. 2 barn 4och 8 år. Inga bakåtvända stolar längre. Ända gång vi packar tungt är på tält och skidsemester. Men min familj har lärt sig packa lätt 🤩 bara vända på kallingar typ. Anyhow, g31 är ju större i lastytta men det är oftast luft man fraktar. Takbox modell större från thule funkar fint

· Registered
2 Posts
Beställde en i4 M50 igår :) Inte fått något uppskattat leveransdatum, men hoppas på senvåren snarare än sommaren. Hade egentligen tänk beställa en i4 eDrive40 M-sport för att få lite bättre range. Tycker även man klarar sig bra med 340 hk i vardagen. Men prisskillnaden på mina specar blir helt enkelt för liten för att kunna avstå en M50, så då fick det bli en sån. Power > Range :)

Provsatt M-sportstolen i deras nya 4-serie gran coupe demobil och den vanliga stolen i en 3-serie som stod bredvid. Hade inte tänkt byta stol men M-sportstolen passade mig mkt bättre och var faktiskt rymligare i ryggbredd än standardstolen som jag upplevde lite för trång. Tyvärr blev man tvingad att välja läder samtidigt. Hade annars gärna behållit alcantaran.

Som en del andra valde jag inga av de färdiga paketen, utan plockade löst från tillvalslistan. Dels pga rabatten på lösa tillval, men framförallt då det endast var ca hälften av paketinnehållen som lockade.

Spec enl nedan:

Wheel Tire Car Vehicle Automotive tire

Car Vehicle Plant Gear shift Automotive design

Font Paper Document Paper product Number

· Registered
15 Posts
Beställde en i4 M50 igår :) Inte fått något uppskattat leveransdatum, men hoppas på senvåren snarare än sommaren. Hade egentligen tänk beställa en i4 eDrive40 M-sport för att få lite bättre range. Tycker även man klarar sig bra med 340 hk i vardagen. Men prisskillnaden på mina specar blir helt enkelt för liten för att kunna avstå en M50, så då fick det bli en sån. Power > Range :)

Provsatt M-sportstolen i deras nya 4-serie gran coupe demobil och den vanliga stolen i en 3-serie som stod bredvid. Hade inte tänkt byta stol men M-sportstolen passade mig mkt bättre och var faktiskt rymligare i ryggbredd än standardstolen som jag upplevde lite för trång. Tyvärr blev man tvingad att välja läder samtidigt. Hade annars gärna behållit alcantaran.

Som en del andra valde jag inga av de färdiga paketen, utan plockade löst från tillvalslistan. Dels pga rabatten på lösa tillval, men framförallt då det endast var ca hälften av paketinnehållen som lockade.

Spec enl nedan:

View attachment 2765

View attachment 2766

View attachment 2767
nästan samma som min. snyggt ju :)

· Registered
2 Posts
nästan samma som min. snyggt ju :)
Japp. Vi har bra smak båda två :) Såg att du var tveksam till pro paket med autopilot. Jag var oxå tveksam då jag många gånger tycker att olika hjälpsystem stör mer än de tillför. Har funktionen i min nuvarande bil och använder det inte jätteofta. Dock är det väldigt skönt att slå på och få lite stödstyrning om man inte har möjlighet att stanna men ändå måste fippla med nått (typ telefonen som man ju inte ska). Sen tänkte jag att det troligtvis är en av de saker man som beg-köpare gärna vill ha så jag kastade med det till slut ändå...

· Registered
15 Posts
Håller med. Men vi har ju adaptiv cruise control. Det är nog det viktigaste. Jag har det nu på min g31 men använder det sällan, det rycker i ratten tycker familjen. Jag kör tydligen bättre än piloten än så länge. Jag ser fram emot självkörande grejer men väntar tills det funkar bra på riktigt. Stolarna Har jag samma, alcantara är ju rätt skönt. Har m sport vanliga stolar i 5serien och är rätt nöjd med de. Bra stöd. Gillar sportigt men oftast kör jag för jobb och familj. dock se de sportstolar ju nice ut. Är så sugen att få en datum 🤩

1 - 20 of 279 Posts