yup, I am here! Roy from just outside Sthlm. placed an order 15 JuneHello there! Is there anyone else from Sweden in this forum?
Markus från Östersund här, lade en order för ungefär en månad sen på min I4 M50.
Mvh Markus
Kul! (Jag skriver på svenska)yup, I am here! Roy from just outside Sthlm. placed an order 15 Juneso was pretty early. not heard of a delivery date yet but expecting early one.
grå med Alcantara interiör. super charged, så i princip allt utom professional paket som ger autopilot. behöver man inte, adaptive cruise control räcker bra för mig. växlar från 520xd innovation edition till denna...har saknad lite powerKul! (Jag skriver på svenska)Vad blev det för spec? Jag väntar också på att min handlare ska återkomma, initialt pratade han om produktions-slot i februari - men då lade jag min order senare än dig, för drygt någon månad sen. Det verkar ju också föga förvånande som att den verkar sålt över världen som smör i solsken.Vad kommer du ifrån för bil innan?
Alltså den är riktigt läcker! Men du, om du har Super Charged (vilket jag också har) ingår inte Driving Assistant Professional? Jag var tvungen att kolla min spec och där står det 5AU Driving Assistant Professional. Det blir min första BMW faktiskt, jag kommer från en "host" Volvo, en XC60 T8 Polestar Engineered.grå med Alcantara interiör. super charged, så i princip allt utom professional paket som ger autopilot. behöver man inte, adaptive cruise control räcker bra för mig. växlar från 520xd innovation edition till denna...har saknad lite powerm50 såklart..
View attachment 2154
Jag går från en 320 GT som passat mig hur bra som helst med småbarn och barnvagn. Har också provsuttit ICE-versionen av i4 och den här helt klart trängre i baksätet än GT:n, barnen är 7 och 4 år så tänker att de ändå kommer sitta bra i baksätet nu när vi inte har någon bakåtvändstol längre. Gällande bagageutrymme kommer det inte bli så stor skillnad mot idag och kniper det med utrymme har jag både takbox och släpkärra att ta till!Ser att fler föräldrar här kör femmor här och nu ska gå på en i4. Hur resonerar ni runt storleken? Baksätet är nog en rysare men säkert ok så länge man inte släpar runt på tonåringar. Är själv 195cm och testade ICE versionen av I4 och det blir inte mycket benplats kvar bakom mig. Nu är iofs inte G31 något under av storlek heller inuti, behöver helt klart testa med hela familjen innan det bli köp.
Bagaget är jag inte heller så orolig över, väldigt sällan man är fullpackad, förstår faktiskt inte denna storlekshysteri på bagage. Åker alla runt med flyttlass dagarna i ända?. Oftas är det 2-3 matkassar. Till skidresan åker Thulen på och till tippen går det ju faktiskt att fälla sätena. Det mäts med lasermätare och tumstockar i alla dessa Youtubefilmen.Jag går från en 320 GT som passat mig hur bra som helst med småbarn och barnvagn. Har också provsuttit ICE-versionen av i4 och den här helt klart trängre i baksätet än GT:n, barnen är 7 och 4 år så tänker att de ändå kommer sitta bra i baksätet nu när vi inte har någon bakåtvändstol längre. Gällande bagageutrymme kommer det inte bli så stor skillnad mot idag och kniper det med utrymme har jag både takbox och släpkärra att ta till!
nästan samma som min. snyggt juBeställde en i4 M50 igårInte fått något uppskattat leveransdatum, men hoppas på senvåren snarare än sommaren. Hade egentligen tänk beställa en i4 eDrive40 M-sport för att få lite bättre range. Tycker även man klarar sig bra med 340 hk i vardagen. Men prisskillnaden på mina specar blir helt enkelt för liten för att kunna avstå en M50, så då fick det bli en sån. Power > Range
Provsatt M-sportstolen i deras nya 4-serie gran coupe demobil och den vanliga stolen i en 3-serie som stod bredvid. Hade inte tänkt byta stol men M-sportstolen passade mig mkt bättre och var faktiskt rymligare i ryggbredd än standardstolen som jag upplevde lite för trång. Tyvärr blev man tvingad att välja läder samtidigt. Hade annars gärna behållit alcantaran.
Som en del andra valde jag inga av de färdiga paketen, utan plockade löst från tillvalslistan. Dels pga rabatten på lösa tillval, men framförallt då det endast var ca hälften av paketinnehållen som lockade.
Spec enl nedan:
View attachment 2765
View attachment 2766
View attachment 2767
Japp. Vi har bra smak båda tvånästan samma som min. snyggt ju![]()
bra förslag! jag beställde rätt tidigt men än så länge helt tyst. hoppas på nyheter innan jul baraUppdatera gärna om ni får några leveransdatum. Jag väntar oxå på min i4M50 (Brooklyn Grey) och har en polare som oxå beställt en (Dravit Grey). Ingen av oss har fått några datum.