Meldt de app u niet als iemand inbreekt of als er glas breekt? | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Meldt de app u niet als iemand inbreekt of als er glas breekt?

2 reading
11K views 45 replies 24 participants last post by  rollermonkey  
#1 ·
Eerlijk gezegd, voor het betalen van 60.000-70.000 voor een auto en voor de app om je niet te waarschuwen als iemand inbreekt, is nogal schandalig. Gisteravond ging ik naar een bar om een drankje te drinken met vrienden, en kwam een uur later naar buiten met de ruit volledig kapot en de rugzak weg. Best triest dat er zelfs niets is dat het kan opnemen, en de app me geen enkele keer heeft gewaarschuwd. Bij 4 andere auto's is er daadwerkelijk ingebroken, dus stel je voor dat mijn app had gewerkt en ik iemand van tevoren had kunnen betrappen, het zou zijn gerechtigheid hebben gedaan. Als ik in deze situatie een Tesla had gehad, was het misschien anders afgelopen. Werkt de app zo of heb ik iets niet ingesteld?

#2 ·
Wat zou er anders zijn? Ik bedoel, ik verdedig BMW niet en had een bericht als "Alarm geactiveerd" of iets dergelijks verwacht, maar wat had je anders kunnen doen? Lessen geleerd: laat nooit een tas zichtbaar in een auto liggen. Ik heb die les meer dan 25 jaar geleden geleerd toen ik slechts vijf minuten (letterlijk) een winkel in rende en toen ik terugkwam, was de achterruit gebroken en was mijn tas met mijn laptop verdwenen.

#3 ·
Wat zou er anders zijn? Ik bedoel, ik verdedig BMW niet en had een bericht als "Alarm geactiveerd" of iets dergelijks verwacht, maar wat had je anders kunnen doen? Lessen geleerd: laat nooit een tas zichtbaar in een auto achter. Ik heb die les meer dan 25 jaar geleden geleerd toen ik slechts vijf minuten (letterlijk) een winkel inrende en toen ik terugkwam, was de achterruit gebroken en was mijn tas met mijn laptop verdwenen.
Ja, het is de eigen schuld van de OP om zo'n dure auto in een twijfelachtige buurt te parkeren.

OT: mijn dealer heeft een beveiligingssysteem met geluid (geen app) geĂŻnstalleerd. Het is inderdaad jammer dat dit geen optie is die BMW aanbiedt

#6 ·
Mijn vrouw heeft onlangs per ongeluk het alarm geactiveerd en ik was echt verbaasd (en teleurgesteld) dat de app je niet op de hoogte brengt. Het kwam niet eens in me op dat het niet zou gebeuren.

#10 · (Edited)
Het is grappig omdat ik momenteel in een nieuwe X1 rijd en die heeft een melding in de app wanneer het alarm afgaat. Het slaat zelfs een video op die ik in de app kan downloaden, net als de sentry mode van Tesla.
Dat dacht ik ook, maar toen realiseerde ik me dat ik mijn alarm een keer heb geactiveerd in mijn 330e en mijn auto geen bericht naar mijn BMW-app stuurde, dus misschien stuurt hij niet vanuit de i4, net als de 330e.

#16 ·
Ik besloot de code te bekijken na het lezen van deze thread en vond het volgende.
Zal echter nog wat verder onderzoek nodig hebben. Want ik heb de optie ingeschakeld maar het heeft geen effect gehad. View attachment 25203
Ik ben dol op de SEAT_SOCCER_MUM. Wat is dat?

owns 2022 BMW i4
#19 ·
Ik heb geen idee, misschien kan iemand uit de VS reageren, want het is een Amerikaanse term
Het zou een vreemde interpretatie kunnen zijn die "Soccer Moms" (meestal geassocieerd met het vervoeren van een stel kinderen naar wedstrijden/training in een minivan) en bewaking/waarschuwing voor achterpassagiers combineert om te voorkomen dat ouders hun kinderen op de achterbank vergeten. Het is een triest maar reëel en gevaarlijk probleem.

#18 ·
Een paar use cases die ik zie voor proactieve meldingen binnen de app die geen confrontatie met een dief inhouden:
  1. Als een ruit kapot is, wil ik het meteen weten, zodat ik verdere schade kan beperken. Als het bijvoorbeeld regent en ik pas over een paar uur terugkeer naar de auto, heb ik waarschijnlijk met meer te maken dan alleen een kapotte ruit.
  2. Als de auto gestolen wordt, hoe eerder ik het weet, hoe eerder ik de politie informeer en de kans op terugvordering vergroot.

#24 ·
Heeft u optie 302 "alarmsysteem"?
Als dat zo is, moet er een rode knipperende LED onder de achteruitkijkspiegel zitten wanneer u de auto vergrendelt.
Als dat zo is, moet u ook interieurbewegingsdetectoren hebben.
Ik begreep dat als u de auto vergrendelt, het alarm wordt ingeschakeld, MAAR als u hem binnen 10 seconden opnieuw vergrendelt, schakelt het de interieursensor en de kantelsensor uit.

#26 · (Edited)
Heeft u optie 302 “alarmsysteem”?
Ik begreep dat als u de auto vergrendelt, het alarm wordt ingeschakeld, MAAR als u hem binnen 10 seconden weer vergrendelt… schakelt het de interieursensor en de kantelsensor uit.
We vervoeren onze honden in de i4. Mijn vrouw gebruikt meestal onze oude Mercedes stationwagen en gaat onderweg terug even naar de supermarkt voor een paar dingen (als het koel is). Als onze zoon de Mercedes heeft, neemt ze de i4.

Telefoongesprek vorige week van mijn vrouw in de i4...

Vrouw: “Ik kan de auto niet starten”
Ik: “Wat is er gebeurd?”
Vrouw: “Ik kwam uit de supermarkt en alle oranje lampjes knipperden en de auto start niet”
Ik: “Uhm...”
Vrouw: “Het is nu oké”
Ik: “Wat heb je gedaan?”
Vrouw: “Ik heb geprobeerd hem te vergrendelen en te ontgrendelen en het is nu oké”
Ik: “Klinkt alsof het alarm afging en je het uit moet zetten voordat de auto start”
Vrouw: “Oké”
Ik: “Heb je de auto dubbel vergrendeld om de interne alarmsensor uit te schakelen?”
Vrouw: “Wat is dat?”
Ik: “Zoals je op die knop in de Mercedes drukt zodat de honden het alarm niet af laten gaan?”
Vrouw: “Oh”

This post has been deleted
#36 ·
De iX was de eerste BMW met Drive Theft Recorder. De iX ging een paar maanden voor de i4 in productie, dus het was een zakelijke beslissing om deze niet in de i4 op te nemen. We weten dat de iX een modernere ECU heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat het meer dan een paar regels code kost om een melding te implementeren wanneer het alarm afgaat.

• Like
Reactions: Fredkickpaddle
#39 ·
De iX was de eerste BMW met Drive Theft Recorder. De iX ging een paar maanden eerder in productie dan de i4, dus het was een zakelijke beslissing om deze niet in de i4 op te nemen. We weten dat de iX een modernere ECU heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat het meer dan een paar regels code kost om een melding te implementeren wanneer het alarm afgaat.
Inderdaad. Hoe is het mogelijk dat een eenvoudige app-melding niet functioneel kan worden gemaakt op een auto voor zo'n prijs....

#41 ·
De i4 is een voertuig met een hoger volume dan de iX. Het is gemakkelijker om iets met lagere productienummers te testen en bij te werken voordat het wordt vrijgegeven aan modellen met een hoger volume. Omdat de iX een hoger prijskaartje heeft, hebben ze meer marge voor dingen die mis kunnen gaan. BMW moet, net als Apple, een prijsladder hebben om van goedkoop naar duur te kunnen kruipen. Het i4 infotainmentsysteem, vooral het tabblad favorieten, is gewoon veel te traag. Het traagste infotainmentsysteem van alle auto's die ik heb gehad.

Als techneut vind ik het moeilijker om BMW een pas te geven. Als Rivian een auto (geen SUV) zou maken, zou ik hem kopen. Mijn zus heeft ongeveer hetzelfde betaald voor haar R1S en die heeft veel betere technologie en voelt van binnen luxueuzer aan... en hij is ook veel groter. Mijn auto van $70.000 voelt voor mij als $40.000 aan en haar SUV van $80.000 voelt als een SUV van $110.000 aan. Hij is goedkoop in vergelijking met de iX, die veel duurder is met minder opties.

Ik ben dol op de rijdynamiek van BMW, maar het heeft hoge kosten in de vorm van een prijskaartje, een dure dealer en slechte technologie in vergelijking met de startups.

#45 ·
i4 is een voertuig met een hoger volume dan de iX. Het is gemakkelijker om iets met lagere productienummers te testen en bij te werken voordat het wordt vrijgegeven aan modellen met een hoger volume. Omdat de iX een hoger prijskaartje heeft, hebben ze meer marge voor dingen die mis kunnen gaan. BMW moet, net als Apple, een prijskaartje hebben om van goedkoop naar duur te kunnen kruipen. Het i4 infotainmentsysteem, vooral het tabblad favorieten, is gewoon veel te traag. Het traagste infotainmentsysteem van alle auto's die ik heb gehad.

Als techneut heb ik het moeilijker om BMW een pas te geven. Als Rivian een auto (geen SUV) zou maken, zou ik hem kopen. Mijn zus heeft ongeveer hetzelfde betaald voor haar R1S en die heeft veel betere technologie en voelt van binnen luxueuzer aan... en hij is ook veel groter. Mijn auto van $70.000 voelt voor mij als $40.000 en haar SUV van $80.000 voelt als een SUV van $110.000. Het is goedkoop in vergelijking met de iX, die veel duurder is met minder opties.

Ik ben dol op de rijdynamiek van BMW, maar het heeft hoge kosten in de vorm van een prijskaartje, een dure dealer en slechte technologie in vergelijking met de startups.
Ik weet niet zeker welke bekleding je hebt, maar ik heb betaald voor individueel leer. Ongeveer $2500 meer dan gewoon leer.
Het geeft merino leer op alle oppervlakken en een gestikt lederen dashboard. Je zult geen auto van $40.000 zien met een interieur zoals mijn M50.

Het basis i4 interieur met sensatec is vrij saai en zeker geen luxe.

De leerupgrade is beter, maar laat nog steeds het onderste dashboard niet van leer en andere accenten in sensatec.

Uitgebreid leer is beter, maar bedekt niet alle oppervlakken.

Volledig leer bedekt de deurpanelen, het onderste dashboard in kleurgeëvenaard leer en het bovenste dashboard in zwart gestikt leer

Leer is een optie van $1500
Voller merino leer is ongeveer $3900

#42 ·
Ik heb een bericht op een andere thread geplaatst, maar de mijne geeft geen melding in de app wanneer het alarm afgaat. Ik ben in het Verenigd Koninkrijk en mijn M50 is van november 2023.

#44 ·
Bedankt voor de info. Zou u een screenshot van de app kunnen plaatsen met de waarschuwing/melding? Ik heb alle opties op mijn i4 edrive40 M met alarm, Parking Assistant Professional, Remote 3D camera (Drive recorder)... Heeft u meer?
Ik heb alle opties, maar ik weet dat dit niet voor mij werkt (het alarm ging een paar weken geleden af en ik kreeg geen waarschuwing).

#46 ·
Mijn kont raakt nooit het dashboard, lager of hoger, dus ik ben eerlijk gezegd OK zonder $3900 aan dode koe?