i4 M Sport Standaard ophanging | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

i4 M Sport Standaard ophanging

4.6K views 16 replies 9 participants last post by  i4m50Norway  
#1 ·
Hé!

Ik surf al een tijdje op dit forum en heb wat informatie gelezen over de ophanging in de I4. Dit bericht is bedoeld om wat meer persoonlijke meningen uit ervaring te krijgen en ook om te kijken of iemand video's kan vinden die een goede beoordeling geven van de betreffende ophanging.

Ik heb een BMW I4 besteld met M Sport-pakket. In het VK wordt dit NIET geleverd met adaptieve M Sport-ophanging.

Helaas heeft bijna elke recensie die ik op YouTube zie het M Sport Pro-pakket, dat verbeterde lichtmetalen velgen, remmen en adaptieve ophanging bevat! Ik kan hun ervaring met de rijkwaliteit dus niet extrapoleren naar mijn bestelling. Heeft iemand meer inzicht in hoe goed de standaardophanging daadwerkelijk rijdt? Het is mij vrij duidelijk dat de adaptieve ophanging uit recensies zeer, zeer goed is.

Het Pro-pakket kost een aardige duit (ik geloof ongeveer £ 2350) en aangezien het om een lease gaat, vind ik het moeilijk om het te rechtvaardigen.

Ik kijk uit naar antwoorden en persoonlijke ervaringen en alvast bedankt! :)

#2 ·
Ja. Zoek naar mensen zonder MSport. Er zijn 2 ophangingen, geen 3, dus iedereen met de blauwe streep kan je vertellen hoe het rijdt.

• Helpful
Reactions: generic.user
#3 ·
Zit ook in een vergelijkbare situatie - gevestigd in het VK. Heb geprobeerd uit te zoeken of ik de 'm adaptive' kan toevoegen wanneer de mijne arriveert, via het online upgrade-ding. Ik begrijp dat de adaptieve ophanging een tijdje van alle bestellingen is verwijderd, maar nu weer terug lijkt te zijn.

Heb de 'm adaptive' gezien voor een paar honderd pond, dus het lijkt logisch dat niet 'm' adaptief op ten minste sommige auto's zit om op afstand te upgraden.

Weet iemand het zeker?

#6 ·
Zit ook in een vergelijkbare situatie - gevestigd in het VK. Heb geprobeerd uit te zoeken of ik de 'm adaptive' kan toevoegen wanneer de mijne arriveert, via de online upgrade-dinges. Begrijp dat de adaptieve ophanging een tijdje van alle bestellingen is verwijderd, maar nu weer terug lijkt te zijn.

Heb de 'm adaptive' voor een paar honderd pond gezien, dus het lijkt logisch dat niet 'm' adaptief op ten minste sommige auto's zit om op afstand te upgraden.

Weet iemand het zeker?
Het is hardware, geen software. Als het niet in de specificaties staat, zal het later niet beschikbaar zijn.

#5 ·
Ik heb een UK M-Sport dus geen adaptieve vering. Ik heb er nooit mee gereden dus heb niet veel om te vergelijken, maar hij rijdt geweldig met standaard, ik ben er dol op. Beter dan de vorige 5-serie die ik heb gehad, maar nogmaals, kan niet vergelijken met adaptief.
Perfect! Vergelijking is de dief van vreugde, en als hij, zoals je zegt, goed rijdt met alleen de standaard vering, dan ben ik meer dan tevreden. Heel erg bedankt voor deze persoonlijke mening, het is precies wat ik zocht

#9 ·
Het Pro-pakket kost een aardige duit (ik geloof ongeveer £ 2350) en aangezien het een lease is, kan ik het moeilijk rechtvaardigen.
Bekijk de M-veiligheidsgordels in het Pro-pakket, ze zien er prachtig uit! Zou je kunnen overtuigen...

#10 ·
Ja, begrepen, de adaptieve is hardware, maar 'm adaptive' lijkt als een software-upgrade te worden aangeboden.

https://www.bmw.co.uk/en/shop/ls/dp/VDC_Offer_gb
Je hebt gelijk. Adaptieve cruise control vereist specifieke hardware (radar IIRC) die niet standaard is, maar in het VK worden alle builds er al mee geleverd en je kunt de upgrade kopen om het voor 750 te activeren. Ik ben niet op de hoogte van een Britse specificatie die adaptief inbouwt, ongeacht wat, moet voor een andere regio zijn.

Ik heb je link geprobeerd, bevestigt dat mijn auto niet in aanmerking komt.
Ik dacht dat dit over adaptieve vering ging, niet over adaptieve cruise.

De cruise is geassocieerd met DAPP, en de vering is geassocieerd met de MSport, voor zover ik begreep.

#13 ·
Ja, ik benadrukte dat bepaalde hardware-upgrades in bepaalde regio's 'ingebouwd' zijn om te worden ingeschakeld via de connected drive store. Adaptive Suspension staat zeker vermeld in de connected drive store, dus ik neem aan dat sommige regio's auto's hebben met de hardware ingebouwd
Ja, dit is mijn punt. Voordat het als software-upgrade wordt aangeboden, moeten ten minste sommige auto's de adaptive suspension-hardware hebben zonder dat er vooraf voor de m adaptive suspension is betaald.

Ik kan gewoon niets op internet vinden dat dit bevestigt of aangeeft op welke specificatie/land dit van toepassing is.

#14 ·
Ik heb de M50 met adaptief (had het ook op een vorige 340i M Sport en een 530e) en de e40 zonder adaptief getest. In de comfortmodus kon ik het verschil nauwelijks merken, en ik waardeer de wegligging en het rijgedrag van de normale e40 echt, voor normaal dagelijks gebruik.

In de sportmodus is er een duidelijk verschil, met een veel stuggere rijervaring. Stuurt hij beter? Naar mijn mening niet, het maakt de rit gewoon oncomfortabel op Britse wegen. Toen ik het eerder had, gebruikte ik de stevige instelling zelden.

#15 ·
Ik heb met de i4 e35 zonder adaptieve ophanging gereden, en naar mijn mening voelt hij hetzelfde aan als mijn M50 in de Comfort-modus, zoals anderen al hebben gesuggereerd. Aangezien mijn M50 99,9% van de tijd in de Comfort-modus heeft doorgebracht, zou ik zeggen dat het prima is om geen adaptieve ophanging te hebben. Ik ben iemand die normaal gesproken graag in de sportieve instellingen van een auto zit, maar de Comfort-modus/niet-adaptieve ophanging is perfect in de i4, vind ik.

Ook vermeldenswaard: als je van plan bent de auto te verlagen, is de adaptieve ophanging een complete verspilling. Naar sportophanging gaan is gewoon irritant sinds ik mijn auto heb verlaagd. Als gevolg daarvan heb ik de auto 100% van de tijd in de Comfort-modus gehouden.

#16 ·
@kipsate @OdysseyOne @generic.user @morkjt hartelijk dank allemaal voor jullie meningen. Ze zijn eerlijk gezegd zo waardevol voor mij en ik waardeer de tijd die ieder van jullie heeft genomen om me deze informatie te laten weten. Dit is zo'n leuke community en jullie hebben geholpen mijn beslissing zoveel gemakkelijker te maken! Ik wens jullie allemaal het beste voor dit jaar :)