Aanbevelingen om Bereik en Verbruik te begrijpen | Page 4 | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner
61 - 80 of 350 Posts
Discussion starter · #61 ·
Het enige verschil tussen de verschillende modi is hoe regeneratief remmen wordt toegepast, niet hoeveel recuperatie je krijgt. De B-modus past het toe op het moment dat je de druk van het motorbedieningspedaal haalt, en het past maximale regeneratieve remkracht toe als de druk is verwijderd. In de D-modus heb je tot 4 opties voor de manier waarop het wordt toegepast: Adaptief = 0 regeneratief remmen, Laag, Medium, Hoog. En Hoog is minder dan in de B-modus wordt toegepast. Echter, als je het rempedaal in de D-modus indrukt, past de auto regeneratief remmen toe tot het maximum. Als dat onvoldoende is, wordt er wrijvingsremmen toegepast. Ongeacht de instelling krijg je dezelfde regeneratieve remkracht voor dezelfde remkracht die in een van de modi wordt toegepast.

Eigenlijk kan adaptief remmen met regeneratie. Ik geef de voorkeur aan de B-modus, maar toen ik de auto voor het eerst kreeg, probeerde ik D met adaptief. Adaptief schat de hoeveelheid regeneratie die je nodig hebt voor de situatie. Het doet het best goed. Als je de snelweg verlaat, zal het maar een beetje regenereren. Als je een stoplicht nadert en er staat een auto te vertragen of al stilstaat, zal het veel meer regenereren.

Discussion starter · #64 ·
Eigenlijk kan adaptief remmen met regeneratie. Ik geef de voorkeur aan de B-modus, maar toen ik de auto voor het eerst kreeg, probeerde ik D met adaptief. Adaptief schat de hoeveelheid regeneratie die je nodig hebt voor de situatie. Het doet het best goed. Als je de snelweg verlaat, zal het maar een beetje regenereren. Als je een stoplicht nadert en er is een auto die vertraagt of al gestopt is, zal het veel meer regenereren.
Adaptief gebruikt geen recuperatief remmen, tenzij er een reden is om te vertragen die het detecteert (zoals die auto die je noemt) of je het rempedaal indrukt. Ik geloof niet dat simpelweg de snelweg verlaten recuperatief remmen veroorzaakt.

• Like
Reactions: yobro 24
Image

Image

Hoi - Ik heb hier eerder in de thread gepost. Ik heb nu een i4 eDrive 40. Opgehaald op oudejaarsavond 2022. Volledig opgeladen. Weinig gereden vanwege het weer en werk. Net de auto 's nachts opgeladen. Ik heb een paar vragen.

Voor mensen uit het VK - Ik merkte dat er een AC-limiet op de auto is ingesteld op 6 ampère. Zo kwam hij. Je kunt ervoor kiezen om het te veranderen. Ik heb een Ohme-thuislader en denk dat dit moet worden veranderd. Ik ben terughoudend om iets te veranderen, aangezien mijn Kia EV geen wijziging van de instellingen vereist, behalve het % opladen. In principe plug-and-play. Dames / Heren in het VK - moet ik iets veranderen? (Zie geüploade foto)

Ten tweede, en sorry, dit gaat terug naar het GOM-probleem. Ik heb tot nu toe slechts ongeveer 150 mijl gereden en de mijlen per kWh zijn nog steeds veel lager dan wat ik krijg van mijn Kia eNiro. We hebben het over i4 rond de 2,2 en Kia meestal rond de 3,4. Ik rijd heel gematigd. Ik heb de i4 net voor het eerst opgeladen en ik zit op 30% / 65 mijl en als ik morgenochtend tot 80% ben opgeladen, heb ik 169 mijl. Ik kan niet uitleggen hoe waardeloos dit is. Ik heb de auto voornamelijk gekocht vanwege het bereik en de rijkwaliteit ten opzichte van alle andere EV's die ik heb getest en onderzocht - Tesla, VW, Mustang, Skoda etc. Ik hoop dat dit gewoon de auto is die mijn rijstijl leert en niet genoeg op de klok heeft om nauwkeurig te zijn. Ook de temperatuur. Ik kan het gewoon niet verdragen dat 80% van de 64 kW batterij van Kia meer mijlen oplevert dan 80% van de 80 kW batterij van i4 (bruikbaar van 85 kW). (Zie geüploade foto)

@ssh - Ik vraag me af welke inzichten u heeft, meneer, aangezien u de stem van de rede, kalmte en kennis over dit onderwerp lijkt te zijn.

View attachment 22627
View attachment 22626

Hoi - Ik heb hier eerder in de thread gepost. Ik heb nu i4 eDrive 40. Opgehaald op oudejaarsavond december 2022. Volledig opgeladen. Weinig gereden vanwege het weer en het werk. Heb de auto net 's nachts opgeladen. Ik heb een paar vragen.

Voor mensen uit het VK - Ik merkte dat er een AC-limiet op de auto staat ingesteld op 6 ampère. Zo kwam hij. Je kunt ervoor kiezen om het te veranderen. Ik heb een Ohme-thuislader en denk dat dit moet worden veranderd. Ik ben terughoudend om iets te veranderen, aangezien mijn Kia EV geen andere instelling hoeft te veranderen dan % opladen. In principe plug and play. Dames / Heren in het VK - moet ik iets veranderen? (Zie geüploade foto)

Ten tweede, en sorry, dit gaat terug naar het GOM-probleem. Ik heb tot nu toe slechts ongeveer 150 mijl gereden en de mijlen per kWh zijn nog steeds veel lager dan ik krijg van mijn Kia eNiro. We hebben het over i4 rond de 2,2 en Kia meestal rond de 3,4. Ik rijd heel gematigd. Ik heb de i4 net voor het eerst opgeladen en ik zit op 30% / 65 mijl en als ik morgenochtend tot 80% ben opgeladen, heb ik 169 mijl. Ik kan niet uitleggen hoe waardeloos dit is. Ik heb de auto voornamelijk gekocht vanwege het bereik en de rijkwaliteit ten opzichte van alle andere EV's die ik heb getest en onderzocht - Tesla, VW, Mustang, Skoda etc. Ik hoop dat dit gewoon de auto is die mijn rijstijl leert en niet genoeg op de klok heeft om nauwkeurig te zijn. Ook de temperatuur. Ik kan er gewoon niet tegen dat 80% van de 64 kW batterij van Kia meer mijlen oplevert dan 80% van de 80 kW batterij van i4 (bruikbaar van 85 kW). (Zie geüploade foto)

@ssh - Ik vraag me af welke inzichten u heeft, meneer, aangezien u de stem van de rede, kalmte en kennis over dit onderwerp lijkt te zijn.

Ik kijk uit naar uw input.
Uw AC-limiet lijkt uitgeschakeld te zijn. Ik zou uw laadbron controleren.

Discussion starter · #67 ·
Hoi - Ik heb hier eerder in de thread gepost. Ik heb nu een i4 eDrive 40. Opgehaald op oudejaarsavond december 2022. Volledig opgeladen. Weinig gereden vanwege het weer en werk. Heb de auto net 's nachts opgeladen. Ik heb een paar vragen.

Voor mensen in het VK - Ik merkte dat er een AC-limiet op de auto staat ingesteld op 6 ampère. Zo kwam hij. Je kunt ervoor kiezen om het te veranderen. Ik heb een Ohme-thuislader en denk dat dit moet worden veranderd. Ik ben terughoudend om iets te veranderen, omdat mijn Kia EV geen andere instellingen hoeft te wijzigen dan % opladen. In principe plug-and-play. Dames / heren in het VK - moet ik iets veranderen? (Zie geüploade foto)

Ten tweede, en sorry, dit gaat terug naar het GOM-probleem. Ik heb tot nu toe pas ongeveer 150 mijl gereden en de mijlen per kWh zijn nog steeds veel lager dan ik krijg van mijn Kia eNiro. We hebben het over i4 rond de 2,2 en Kia meestal rond de 3,4. Ik rijd heel gematigd. Ik heb de i4 net voor het eerst opgeladen en ik zit op 30% / 65 mijl en als ik morgenochtend tot 80% ben opgeladen, heb ik 169 mijl. Ik kan niet uitleggen hoe waardeloos dit is. Ik heb de auto voornamelijk gekocht voor het bereik en de rijkwaliteit ten opzichte van alle andere EV's die ik heb getest en onderzocht - Tesla, VW, Mustang, Skoda etc. Ik hoop dat dit gewoon de auto is die mijn rijstijl leert en niet genoeg op de klok heeft om nauwkeurig te zijn. Ook de temperatuur. Ik kan het gewoon niet verdragen dat 80% van de 64 kW batterij van Kia meer mijlen geeft dan 80% van de 80 kW batterij van de i4 (bruikbaar van 85 kW). (Zie geüploade foto)

Ik kijk uit naar uw input.
Zet de limiet uit (maak hem onbeperkt).

Als je zegt dat de mi/kWh 2,2 is, bedoel je dat dan tijdens het rijden of is dat wat je reisgegevens zeggen? Mijn observatie is dat korte ritten vaak een hoger verbruik hebben dan langere ritten, en dat vooral bij lage temperaturen, pre-conditionering belangrijk is. Met slechts 150 mijl op de auto, verwacht ik dat beide in het spel komen.

Wil je de reisgegevens die je tot nu toe hebt delen?

Zet de limiet uit (maak het onbeperkt).

Als je zegt dat de mi/kWh 2,2 is, bedoel je dat dan tijdens het rijden of zegt je reisgegevens dat? Mijn observatie is dat korte ritten vaak een hoger verbruik hebben dan langere ritten, en dat vooral bij lage temperaturen, pre-conditionering ertoe doet. Met slechts 150 mijl op de auto, verwacht ik dat beide in het spel komen.

Wil je de reisgegevens die je tot nu toe hebt delen?
ssh Ik ben hier morgen weer mee bezig.

ssh Ik ben hier morgen weer mee bezig.
De reisgegevens op het autoscherm. Er staat nu 2,6 sinds fabriek en 2,6 sinds individueel (31-12-22 - ik heb de auto op 31 december opgehaald).
De app voor januari, die vrijwel al het rijden omvat, heeft een gemiddelde van 31,2 kWh / 100 mijl, dus 3,2 m/kWh.
Ik heb gisteren gereden en de m/kWh op het scherm was ongeveer 3,4.
Het is me een raadsel waarom het autoscherm 2,6 aangeeft en zich heel, heel langzaam aanpast, maar in mijn geval hebben we een andere EV die al een gevestigde en bewezen indicator heeft van wat ik per m per kWh aan bereik krijg. Ook de BMW-app lijkt een andere (nauwkeurigere) waarde te geven.
Foto's bijgevoegd.
Ik heb de afgelopen 3 jaar een Kia gebruikt en gebruik geen pre-conditioning (cabine), tenzij ik super georganiseerd ben of op een lange reis. Wanneer je de airco/verwarming aanzet, past het scherm onmiddellijk de verwachte kilometers aan. De vermindering varieert afhankelijk van de buitentemperatuur, dus er worden tussen de 5 en 15 mijl aan verwachte actieradius afgehaald.
Ik ga de reisgegevens in de Kia controleren, zodat ik kan zien wat de rotor is voor korte ritten. Ik kijk er niet de hele tijd naar, maar het is meestal 3 tot 3,4. Wanneer je de auto uitzet, geeft het dashboard een reisoverzicht en toont het de m / kWh.
Groeten,
C.
Image
Image
Image
Image

Discussion starter · #71 ·
Ja, ik denk dat je je in de fase "ons algoritme werkt niet goed in het begin van de levensduur" van de i4 bevindt. Ik zeg niet dat het klopt, maar dit lijkt vaak voor te komen. Ik raad je aan om het een paar maanden te geven. 3,4 is een redelijk verbruik, wat je een bereik van ongeveer 270 mijl geeft.

Ja, ik denk dat je in de fase zit "het algoritme werkt niet goed in het begin van de levensduur" van de i4. Ik zeg niet dat het klopt, maar dit lijkt vaak voor te komen. Ik raad je aan om het een paar maanden te geven. 3.4 is een redelijk verbruik, waardoor je een bereik van ongeveer 270 mijl hebt.
Bedankt ssh. Wat ben je momenteel typisch aan het zien in je M50?
Ik zal het een paar maanden geven, zoals je in een andere post suggereerde, dat is mijn plan.
Ik ga deze week naar de dealer om een paar dingen te bespreken en heb gevraagd naar de technische chef met wie ik kan e-mailen/chatten. Als ik daar geen zin krijg, zal ik de Britse CEO e-mailen en om opheldering vragen. Ik denk dat dit te rommelig is en rommeliger dan nodig is. Het is geweldig dat de community elkaar helpt, maar de fabrikant moet actie ondernemen. Ik weet niet zeker wat dealers aan de tariefkant zeggen?

Discussion starter · #73 ·
Dank aan ssh. Wat ik interessant vind: wat zie je momenteel typisch in je M50?
Ik zal het een paar maanden de tijd geven, zoals je in een andere post suggereerde, dat is mijn plan.
Ik ga deze week naar de dealer om een paar dingen te bespreken en heb gevraagd naar het technische hoofd met wie ik kan e-mailen/chatten. Als ik daar geen wijs uit word, zal ik de Britse CEO e-mailen en om opheldering vragen. Ik denk dat dit te rommelig is en rommeliger dan nodig is. Het is geweldig dat de community elkaar helpt, maar de fabrikant moet actie ondernemen. Ik weet niet zeker wat de dealers over de tarieven zeggen?
Ik zit net onder de 3 mi/kWh (zoals 2,8/2,9) levensduur. Mijn bergtochten zijn fascinerend, omdat ze van ongeveer 2,2 op de bergopwaartse reis naar ongeveer 4 op de terugweg gaan.

Ik zit net onder de 3 mi/kWh (zoals 2,8/2,9) levensduur. Mijn bergtochten zijn fascinerend, omdat ze van ongeveer 2,2 op de bergopwaartse reis naar ongeveer 4 op de terugweg gaan.
Ja, de regio die naar beneden komt, moet geweldig zijn in je bergen ;). Ik woon in een heuvelachtig deel van het VK, maar niets zoals jullie daar ooit. Maar op een relatief korte maar steile afdaling kan ik 3 tot 4 mijl toevoegen aan de Kia. Ik weet niet zeker of je kunt zien wat er op de i4 wordt geregenereerd tijdens het rijden.

Discussion starter · #75 ·
Ja, de regio die naar beneden komt, moet geweldig zijn in je bergen ;). Ik woon in een heuvelachtig deel van het VK, maar niets zoals jullie daar ooit. Maar op een relatief korte maar steile afdaling kan ik 3 tot 4 mijl toevoegen aan de Kia. Ik weet niet zeker of je kunt zien wat er op de i4 wordt geregenereerd tijdens het rijden.
Absoluut! Er is veel herstel op de weg naar huis. Van Copper (9.600') klim ik naar de tunnel (11.500') en daal dan over de volgende 45 mijl af naar 5.200'.

Discussion starter · #77 ·
Is er daar boven zuurstof?!😃😆
Je hebt geen zuurstof nodig voor een EV 😉

...oh en @ssh, had je niet al geraden dat hij een bot is. Een mens zou niet zoveel kunnen posten als hij 😁

• Haha
Reactions: ssh
61 - 80 of 350 Posts