Veilig opladen in een gesloten garage | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Veilig opladen in een gesloten garage

18K views 50 replies 22 participants last post by  Magicrat  
#1 ·
Is de i4, of wat dat betreft elke elektrische auto, veilig thuis in de garage op te laden met de deur dicht? Ik hoop het, want als ik 's nachts meerdere uren oplaad, zou ik het veel prettiger vinden om de garagedeur gesloten te hebben om te voorkomen dat beestjes of vreemden de garage in gaan.

#3 ·
Nee. Duizenden, zo niet miljoenen huizen imploderen dagelijks spontaan omdat mensen het oké vinden om een elektrische auto in een afgesloten ruimte op te laden. Het is de geheime tragedie van onze tijd.

/Sarcasme

Dezelfde vraag: Welk deel ervan zou u onveilig vinden? Het is als het opladen van uw telefoon of laptop, en u denkt waarschijnlijk niet dat het nodig is om ze buitenshuis op te laden... Gewoon een beetje groter.

#4 ·
Nee. Duizenden, zo niet miljoenen huizen imploderen dagelijks spontaan omdat mensen denken dat het oké is om een EV op te laden in een afgesloten ruimte. Het is de geheime tragedie van onze tijd.

/Sarcasme

Dezelfde vraag: Welk deel ervan zou u onveilig vinden? Het is als het opladen van uw telefoon of laptop, en u denkt waarschijnlijk niet dat het nodig is om ze buitenshuis op te laden... Gewoon een beetje groter.
Hier in BE is er geen probleem om binnen op te laden met de garagedeur gesloten. Als uw thuisoplader is gecontroleerd en gecertificeerd, mag er geen probleem of reden tot angst zijn. U zult nooit 100% zekerheid hebben over het risico, maar dat is toch zo in elk deel van het leven. Als ik mijn woonverzekering hiernaar vraag, over het opladen van EV's binnen of buiten, hebben ze geen probleem. Ze vermeldden zelfs dat het hier niet aan hen hoeft te worden gemeld.

#6 ·
Het enige wat u hoeft te doen, is ervoor zorgen dat uw oplader correct is geïnstalleerd met de kabel en de stroomonderbreker 20% hoger is dan de ampèrewaarde van uw oplader, en GFCI als u een plug-in oplader heeft van 240v.

Prettige tochten!

#7 ·
Is de i4, of wat dat betreft elke elektrische auto, veilig om thuis in de garage op te laden met de deur dicht. Ik hoop het, want als je 's nachts meerdere uren oplaadt, zou ik er de voorkeur aan geven om de garagedeur gesloten te hebben om te voorkomen dat beestjes of vreemden de garage in gaan.
Huisbranden veroorzaakt door elektrische apparaten komen vaak voor, maar die worden vaak veroorzaakt door goedkope telefoonopladers, laptops in bed, stofzuigers, droog koken op een elektrisch fornuis, bakolie die vlam vat, enzovoort. Als het gaat om het opladen van auto's, gaat het vaak om verkeerde installatie, het gebruik van verlengsnoeren en soortgelijke problemen. Het opladen van een auto is eigenlijk minder riskant dan het opladen van je laptop of telefoon, ervan uitgaande dat de autolader professioneel is geïnstalleerd en de bedrading is gecontroleerd en goedgekeurd door een professional. Veel huizen hebben zeer oude, verouderde bedrading en zekering systemen, dus het is een goed idee om een elektricien te raadplegen en om inspectie te vragen, niet alleen om de installatie van de doos. Een elektrische brand kan worden veroorzaakt door de autolader als de draden in je muur oud zijn of niet voldoen aan de normen voor langdurig gebruik van grote stromen. Er zal warmte ontstaan in de buizen, en als de bedrading niet aan de norm voldoet, kan die warmte een brand veroorzaken. In dit geval is niet de auto de oorzaak, maar de lage bedradingsnormen. Het maakt ook niet veel verschil of de auto in een binnengarage of in een carport staat. Als er brand zou zijn in de carport, kan dat ook het huis in brand steken. De belangrijkste zorg is de installatie. Laat het controleren en laat een elektricien installeren wat hij/zij nodig acht, inclusief de doos.

#8 ·
Ik heb een paar maanden geleden aan een vertaalopdracht gewerkt voor een verzekeringsclaim waarbij een EV (geen BMW) vlam had gevat, waardoor het huis, de huizen van de buren aan weerszijden, de EV zelf en meerdere andere auto's werden vernietigd en drie andere huizen ernstig beschadigd raakten. Die EV stond geparkeerd op de oprit buiten het huis.

Ik ben het met A_Camera eens. Laat uw aardlekschakelaar en bedrading controleren, laat uw EVSE-installatie controleren. Er is niet veel anders dat u kunt doen.

#9 ·
Ik ben van plan de EV-lader professioneel te laten installeren, maar wil er zeker van zijn dat het veilig is en ik wilde het graag van jullie op dit forum horen, omdat ik jullie ervaring vertrouw. Ik waardeer al jullie antwoorden. Ik heb buren gezien die een Tesla bezitten en hun auto's buiten de garage opladen met de garagedeur gesloten. Ze laten de kabel over de onderkant van de gesloten garagedeur lopen. Vervolgens laten ze hun auto's buiten staan of enkele uren voordat ze ze weer in de garages zetten. Misschien een Tesla-probleem en niet waarschijnlijk voor BMW? Het internet heeft ook verschillende artikelen over het opladen buiten of in ieder geval met de garagedeur open vanwege dampen, d.w.z. waterstof en zuurstof die worden gegenereerd tijdens het opladen van de batterijen. Misschien verkeerde informatie omdat loodzuurbatterijen dit probleem hebben? Hebben lithiumbatterijen dat effect niet?

#11 ·
Ik ben van plan de ev-lader professioneel te laten installeren, maar wil er zeker van zijn dat het veilig is en ik wilde het van jullie op dit forum horen, omdat ik jullie ervaring vertrouw. Ik waardeer al jullie antwoorden. Ik heb buren gezien die een Tesla bezitten en hun auto's buiten de garage opladen met de garagedeur gesloten. Ze laten de kabel over de onderkant van de gesloten garagedeur lopen. Dan laten ze hun auto's buiten staan of enkele uren voordat ze ze weer in de garages zetten. Misschien een Tesla-probleem en waarschijnlijk niet voor BMW? Ook staan er op internet verschillende artikelen over opladen buiten of in ieder geval met de garagedeur open vanwege dampen, d.w.z. waterstof en zuurstof die worden gegenereerd tijdens het opladen van de batterijen. Misschien verkeerde informatie omdat loodzuuraccu's dit probleem hebben? Hebben lithiumbatterijen dat effect niet?
Het is over het algemeen veilig om binnen op te laden. Een scenario van één op een miljoen is als de batterij een thermische gebeurtenis ervaart tijdens het opladen en vlam vat, in dat geval zal het huis uiteraard niet worden getroffen als de auto buiten staat. Moderne huizen hebben warmtegeactiveerde sprinklersystemen door het hele huis en de garage, dus zelfs als de auto vlam vat, zal de structurele schade minimaal zijn.

Ik zou zeggen, ontspan en laad op! :)

#10 ·
Ik denk dat de OP verwijst naar de Chevy Bolt en hun eerdere problemen met de batterijen die vlam vatten tijdens het opladen. En ook met de ZEER beperkte terugroepactie van de BMW i4 met defecte batterijen, is er enige bezorgdheid. Ik ben onlangs begonnen met opladen in mijn garage en zal waarschijnlijk een rookmelder in de garage plaatsen, gewoon om veilig te zijn. Maar het lijkt een ZEER zeldzame gebeurtenis van een batterijbrand te zijn.................maar je kunt nooit te voorzichtig zijn.

• Like
Reactions: FlipDaddy
#12 ·
Ik denk dat de OP verwijst naar de Chevy Bolt en hun eerdere problemen met de batterijen die vlam vatten tijdens het opladen. En ook met de ZEER beperkte terugroepactie van BMW i4 met defecte batterijen, is er enige bezorgdheid. Ik ben onlangs begonnen met opladen in mijn garage en zal waarschijnlijk een rookmelder in de garage plaatsen, gewoon om aan de veilige kant te zitten. Maar het lijkt een ZEER zeldzame gebeurtenis van een batterijbrand te zijn.................maar je kunt nooit te voorzichtig zijn.
Ik ben geen expert, maar ik kan me voorstellen dat een rookmelder niet veel zal doen bij een thermische runaway. De hitte en de snelheid van het vuur zouden een rookmelder op huishoudniveau wel eens kunnen overbelasten.

#15 ·
Heb mijn Tesla bijna 3 jaar lang in mijn garage opgeladen. Het huis is slechts twee keer afgebrand en heeft er slechts in geslaagd om het huis van een buurman te vernietigen. Ik hoop dat ik dat kan verhogen tot twee of drie wanneer de I4 ontploft. Eerlijk gezegd, EV-branden zijn zeer zeldzame gebeurtenissen, statistisch gezien hebben benzine aangedreven auto's een veel hogere incidentie van brand, zowel in als buiten de garage. Het grootste verschil is dat accubranden veel moeilijker te blussen zijn dan een benzinebrand, vandaar de reden dat ze meer nieuwsdekking krijgen, hoewel ze over het algemeen veel veiliger zijn.

#35 ·
Lees details dat het werd veroorzaakt door Tesla die op de snelweg reed en een groot stuk puin raakte.

Ik denk dat dit het probleem is, als je op enig moment vermoedt dat de batterij beschadigd is, laat het dan repareren en parkeer het uit de buurt van iets anders terwijl het wacht om gerepareerd te worden! Op dezelfde manier als je zou doen als je brandstoftank beschadigd of lek was.

Zoals iedereen zegt, als de oplader wordt geïnstalleerd door een erkende elektricien en in overeenstemming is met alle toepasselijke regels / best practices etc. dan zou het risico hetzelfde moeten zijn als bij alle andere elektrische apparatuur. De auto's en opladers lijken veel controles te hebben ingebouwd voor en tijdens het laadproces.

#22 · (Edited)
Ik realiseer me dat dit draadje waarschijnlijk is uitgespeeld, maar ik geloof dat het probleem dat in dit artikel aan de orde komt, zou kunnen hebben bijgedragen aan de bezorgdheid van de OP, zoals een andere poster al zei.

Image

#23 ·
Is de i4, of voor die kwestie elke elektrische auto, veilig om thuis in de garage op te laden met de deur dicht? Ik hoop het, want als ik 's nachts meerdere uren oplaad, zou ik er de voorkeur aan geven om de garagedeur gesloten te hebben om te voorkomen dat beestjes of vreemden de garage ingaan.
Op eigen risico! :ROFLMAO:

Ik laad de mijne de hele tijd thuis op in een garage voor twee auto's met de deur dicht. U kunt een beetje warmte opmerken die wordt afgegeven door het batterijkoelsysteem, maar het komt niet in de buurt van de hoeveelheid warmte die een ICE afgeeft als u hem parkeert na het rijden.

This post has been deleted
#32 ·
Hier is de sleutel van die video:
Image

#33 ·
De "nieuws"organisatie "The US Sun" lijkt bijvoorbeeld uitsluitend horrorverhalen over EV's te plaatsen.

#34 ·
Waarom zou een beginnende poster / gloednieuw lid mijn bericht kiezen om te citeren bij het opwekken van een zombie-thread?
Wie is er beter om te targeten?

#36 ·
Hier is goed nieuws over LION-batterijen. Hun uitvalpercentage daalt snel na het eerste jaar van gebruik.

#37 ·
Hier is goed nieuws over LION-batterijen. Hun uitvalpercentage daalt snel na het eerste jaar van gebruik.

View attachment 34641
Ik wil graag een paar dingen opmerken:

-deze gebeurtenissen lijken te zijn samengesteld uit Europese landen

- de grafiek bevat alle systemen van elke grootte, zelfs groter dan 50 MWh; het aandeel van kleine autosystemen is ook klein

- uitgezet naar leeftijd van het systeem toont een exponentiële afname met de leeftijd; dit suggereert dat de gebreken eerder met de fabricage te maken hebben dan met het gebruik.

Dus als de auto je huis afbrandt, moet je onder garantie vallen

😉

#39 ·
Ik vermoed dat 99,99% van de mensen die hun EV buiten hun garage opladen, dit alleen doen omdat ze hun auto NIET in hun garage kunnen plaatsen. NIET vanwege veiligheidsoverwegingen.

De meeste mensen gebruiken hun garage om spullen op te slaan, niet om daadwerkelijk een voertuig te parkeren. Een persoonlijke ergernis van mij.

#40 ·
Ik vermoed dat 99,99% van de mensen die hun EV buiten hun garage opladen, dit alleen doen omdat ze hun auto NIET in hun garage KUNNEN plaatsen. NIET vanwege een veiligheidsprobleem.

De meeste mensen gebruiken hun garage voor opslag, niet om een voertuig te parkeren. Een persoonlijke ergernis.
Laat ons die garage zien!

#42 ·
Ik vermoed dat 99,99% van de mensen die hun EV buiten hun garage opladen, dit alleen doen omdat ze hun auto NIET in hun garage KUNNEN plaatsen.
Klinkt een beetje alsof je zegt dat de i4 dik is?

😲

Ik weet niet zeker hoe goed dat gaat vallen. ;)

• Haha
Reactions: ssh and toosteeley
#45 ·
Echt waar?! 1e wereldproblemen…
Kijk, ze gaan die elliptische trainer volgende week echt gebruiken. Ze hadden het deze week gewoon erg druk en de 600 weken daarvoor.

#47 ·
Ik dacht hier ook over na. Ik ga binnenkort een oplader in de garage installeren en ik vraag me af of ik ook een rookmelder moet plaatsen? Hebben jullie dat gedaan?

Ik weet dat EV's veilig op te laden zijn, maar voor het geval dat.

Online lees ik dat fabrikanten van rookmelders aanbevelen om rookmelders alleen in woonruimtes te plaatsen en een brandblusser in de garage te houden. Maar we weten dat een brandblusser geen ****** doet voor een batterijbrand.

#50 ·
Ik dacht hier ook over na. Ik ga binnenkort een oplader in de garage installeren en ik vraag me af of ik ook een rookmelder moet plaatsen? Hebben jullie dat gedaan?

Ik weet dat EV's veilig op te laden zijn, maar voor het geval dat.

Online lezend, raden fabrikanten van rookmelders aan om rookmelders alleen in woonruimtes te plaatsen en een brandblusser in de garage te houden. Maar we weten dat een brandblusser geen *t voor een batterijbrand zal doen.
Ik denk erover na, maar heb nog geen hittemelder in mijn garage geïnstalleerd, voor het geval van een batterijbrand. Ik laad mijn auto in de garage op.

• Like
Reactions: Zack-440i