Spotify-functionaliteit: te mooi om waar te zijn? | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Spotify-functionaliteit: te mooi om waar te zijn?

1.7K views 21 replies 12 participants last post by  Speedy95060  
#1 ·
Ik ben na een maand nog steeds aan het wennen aan mijn nieuwe i4 en ben absoluut dol op de Spotify-integratie. (Ik had Spotify een paar maanden geleden helemaal de deur uit gedaan, maar ik heb mijn abonnement nu opnieuw geactiveerd, speciaal om het in de auto te kunnen gebruiken.)

Ik kan eigenlijk niet geloven dat deze functionaliteit ingebed is. Ik woon in een gebied waar de mobiele connectiviteit erg slecht is, en de Spotify-connectiviteit is rotsvast (ik neem aan dat het satellietgebaseerd is.)

Maar ik wil er niet te verslaafd aan raken als het weg gaat. Dus mijn vraag is of deze functionaliteit naar verwachting behouden blijft of dat dit een soort proef/teaser is die plotseling gaat eindigen en een extra maandelijkse betaling vereist, als iemand het toevallig weet.
Tia.

#3 ·
...en de Spotify-connectiviteit is rotsvast (ik neem aan dat deze op satellieten is gebaseerd.)
De auto zou een satellietontvanger nodig hebben, die hij niet heeft.

Spotify zal zijn ontvangst bufferen zodat het kan afspelen wanneer er een tijdelijk signaalverlies is. Ik vraag me af hoe slim Spotify daarmee is. Het zou bijvoorbeeld de buffer kunnen vergroten als het een slecht signaal detecteert of zelfs automatisch content kunnen downloaden, maar ik weet niet hoe 'intelligent' Spotify is of dat de implementatie in de i4 anders is dan wat we op onze telefoons gebruiken.

#9 ·
De auto zou een satellietontvanger nodig hebben, die hij niet heeft.

Spotify zal zijn ontvangst bufferen zodat het kan afspelen wanneer er een tijdelijk signaalverlies is. Ik vraag me af hoe slim Spotify daarmee is. Het zou bijvoorbeeld de buffer kunnen vergroten als het een slecht signaal detecteert of zelfs automatisch content kunnen downloaden, maar ik weet niet hoe 'intelligent' Spotify is of dat de implementatie in de i4 anders is dan wat we op onze telefoons gebruiken.
In de VS zou het er een kunnen hebben. Omdat we SiriusXM krijgen. Hoewel het heel goed mogelijk is dat ze dat gewoon uit de mobiele data halen.

#7 ·
BMW heeft een partnerschap met T-Mobile voor mobiele connectiviteit. Dus als u een andere provider gebruikt voor uw smartphone, zal de kwaliteit van de service variëren op basis van locatie en andere factoren. https://www.t-mobile.com/benefits/bmw-car-wifi-plan

Ik ben benieuwd hoe groot de offline cache is voor Spotify in iDrive (het aantal nummers dat lokaal kan worden opgeslagen in geval van een storing). Ik zou graag de mogelijkheid hebben om afspeellijsten te synchroniseren voor offline weergave, zoals in de mobiele app, zelfs als we lokale opslag in de auto via een USB-stick zouden moeten toevoegen.

#8 ·
Ik ben benieuwd hoe groot de offline cache is voor Spotify in iDrive (het aantal nummers dat het lokaal kan opslaan in geval van een storing). Ik zou graag de mogelijkheid hebben om afspeellijsten te synchroniseren voor offline afspelen, zoals in de mobiele app, zelfs als we lokale opslag in de auto via een USB-stick zouden moeten toevoegen.
Gebeurt niet in iDrive 8.x, hoogstens wordt het hele, momenteel afgespeelde nummer gebufferd. Het zou een erg leuke functie zijn, maar de Spotify-app start niet eens als er geen service is.

#12 ·
In de VS zou het kunnen. Omdat we SiriusXM krijgen.
Hoe wordt het Sirius XM-signaal dan naar onze auto's gestuurd? 😜
Nou, ik zal mijn vrouw bij het avondeten kunnen vertellen dat dat hetgene is dat ik vandaag heb geleerd. Wist niet dat satellietradio 'een ding' was. Ik vraag me af of dat komt door de lage bevolkingsdichtheid van een groot deel van Noord-Amerika. Of dat het ook 'een ding' is in Europa.

(Nog steeds in de verleiding om @rollermonkey te verbannen voor de uitgestoken tong)

#13 ·
NGL, ik moest me eerst inlezen over Sirius XM voordat ik iets plaatste, om zelfs maar te bevestigen dat ze nog steeds radio via satelliet leverden. Lijkt nog steeds de manier te zijn in Noord-Amerika, met al die satellieten die ze nog steeds exploiteren. Ik wist al dat ze nog bestonden vanwege hoe vaak ze me e-mails sturen om me te smeken me aan te melden.

• Like
Reactions: smatanovic
#16 ·
NGL, ik moest me eerst inlezen over Sirius XM voordat ik iets plaatste, om zelfs maar te bevestigen dat ze nog steeds radio via satelliet leverden. Lijkt nog steeds zo te zijn in Noord-Amerika, gezien alle satellieten die ze nog steeds gebruiken. Ik wist al dat ze nog bestonden omdat ze me zo vaak e-mails sturen om me te smeken me aan te melden.
Dat klopt, SiriusXM exploiteert momenteel (jan. 2025) 7 satellieten in een mix van geostationaire en elliptische banen. Europa koos voor een andere terrestrische technologie (DAB/DAB+), dus mijn begrip is dat de meeste EU-voertuigen geen satellietontvangstantenne hebben.

Compressie blijft een ENORM probleem bij satellietuitzendingen, inclusief satelliet-tv. De beste use case is als je nieuws of sport wilt luisteren tijdens langere roadtrips waar FM-dekking niet consistent of beschikbaar is.

#14 ·
Ik zal ook kunnen melden dat ik heb geleerd waar NGL voor staat.

Ik weet het niet, jullie jongeren van tegenwoordig.

#15 ·
Eén SXM-kanaal hier was zo slecht. Eén keer belde mijn buurman (M3 Competition) me, wilde zijn HK-audiosysteem upgraden. Dus ik luister naar wat hij zegt. Blijkt dat het die specifieke zender is (geen hoge tonen, geen bas, lage bitrate). Overgeschakeld naar een andere SXM-zender en er was voldoende/voldoende getrouwheid/hoge tonen/bas. Maar het was misschien niet zijn favoriete muziek, lol. (Die slechte SXM-zender op zijn M3 was net zo slecht op mijn X5.)

#17 ·
De beste use case is om de muziek die je leuk vindt op je apparaat op te slaan en geen externe verbinding van welke aard dan ook nodig te hebben. Nieuws of sport? Niet in mijn auto, dat doe je niet!

• Like
Reactions: FortyTwo
#18 ·
De beste use case is om de muziek die je leuk vindt op je apparaat op te slaan en geen externe verbinding van welke aard dan ook nodig te hebben.
Nieuws of sport? Niet in mijn auto, dat doe je niet!
Ik wou dat BMW de optie van bedrade CarPlay/Android Auto aanbood voor een betere geluidskwaliteit. Bijna elke andere fabrikant die draadloos aanbiedt, biedt ook de optie voor bedraad

• Like
Reactions: First EV
#19 ·
Op basis van dit draadje en de beweringen van een hogere audiokwaliteit, heb ik de native Spotify-app in de auto opgestart voor het eerst in 2+ jaar. Ik vind het onbruikbaar; op de korte rit terug van het wegbrengen van de kinderen naar school (15 minuten) deed het alleen maar dingen laden en kwam het nooit op het startscherm. Zal het uiteindelijk inhalen?

#22 ·
Gebaseerd op dit draadje en de beweringen van hogere audiokwaliteit, heb ik de native Spotify-app in de auto opgestart voor het eerst in 2+ jaar. Ik vind het onbruikbaar; op de korte rit terug van het wegbrengen van de kinderen naar school (15 minuten) deed het alleen maar dingen laden en kwam het nooit op het startscherm. Zal het uiteindelijk inhalen?
Ja, maar de initiële laadtijd is pijnlijk bij een slechte mobiele verbinding. Zodra je je afspeellijst hebt gestart, kan deze overleven met veel minder bandbreedte. Veel favorieten en erg lange afspeellijsten maken de initiële opstart kapot. Het wisselen van afspeellijsten gaat ook traag met beperkte bandbreedte, het lijkt alles opnieuw te proberen te laden om er zeker van te zijn dat het up-to-date is.

#21 ·
Ik heb een echte dode plek ongeveer 5 mijl ten noorden van mij. Spotify lijkt slechts ongeveer een halve song te bufferen. Dus als je probeert over te slaan in die dode zone, krijg je niets. Het lijkt ook te vergeten dat ik shuffle ingeschakeld wil hebben na een paar dagen of misschien wanneer het opnieuw verbinding maakt. Ik heb een paar afspeellijsten gedownload naar mijn telefoon, dus ik gebruik gewoon Bluetooth-link als back-up, maar het is handig om Spotify direct in de auto te hebben - tenminste voor mij. (Ik gebruik geen carplay.) Spotify tegelijkertijd vanaf beide afspelen werkt niet goed, ze concurreren om de controle, dus ik moet er soms voor zorgen dat mijn Spotify-telefoon-app wordt afgesloten om problemen te voorkomen.

Sirius/XM heeft technisch gezien een aardse capaciteit en satelliet, ik weet niet zeker of ze het nog gebruiken. Ze kunnen ook verschillende bandbreedte toewijzen voor elk kanaal (met een algemene limiet). Over het algemeen krijgen de lage kanalen meer en de hogere en talkkanalen minder, maar ze werken zowat overal waar je de lucht kunt zien. Degene die ik leuk vind, klinken altijd vreselijk, geen plannen om te betalen als mijn gratis proefperiode afloopt, ik gebruik gewoon gedownloade afspeellijsten als er geen mobiele service is. (Ik heb niet geëxperimenteerd met hun internet-only kanalen.)