Probleem met het schuifdak? | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Probleem met het schuifdak?

Tags
sunroof
22K views 32 replies 17 participants last post by  Emsti  
#1 ·
De man die deze foto heeft gemaakt en op een ander forum heeft geplaatst, beweert dat het zonnedak van deze G26 4GC niet verder opengaat dan op de foto te zien is.
De i4 die ik tijdens een preview-sessie zag, stopte precies op dezelfde positie, maar de software was duidelijk nog niet volledig ingesteld.

Ik heb het besproken met mijn verkoopcontact die ervan overtuigd was dat het helemaal open zou gaan en hij demonstreerde het in een 4 Coupe. Die stopte weer op dezelfde beperkte positie, ongeveer 12 cm "vroegtijdig". Ook hij dacht dat het met de software-instelling te maken had en was er nog steeds vrij zeker van dat het goed zou komen. Ik heb een tijdje geleden een 4 coupe proefgereden en herinner me geen problemen met het zonnedak in die specifieke auto.

Maar ik wil zeker zijn. Als het dak niet verder opengaat dan dit, zou dat een dealbreaker kunnen zijn (voor het zonnedak, niet de i4).
Laat me weten of je bewijs hebt gezien van de verst mogelijke positie van het dak.

#2 ·
Dat leek niet veel van een opening! Ze hebben een m440 bij de dealer, ik zou er toch wel een keer langsgaan. Ik zal het proberen.
Maar ik moet zeggen, als je in de auto rijdt, maakt het niet veel verschil, want je moet je hoofd draaien om te zien of het meer open is dan dat. Mijn panoramadak is het mooist als je achterin zit, behalve dat het de cabine veel helderder maakt.
Ik moet zeggen dat de mechaniek van het schuifdak van BMW over het algemeen van zeer hoge kwaliteit is.

#3 ·
De man die deze foto heeft gemaakt en op een ander forum heeft geplaatst, beweert dat het zonnedak van deze G26 4GC niet verder opengaat dan op de foto te zien is.
De i4 die ik tijdens een preview-sessie zag, stopte precies in dezelfde positie, maar de software was duidelijk nog niet volledig ingesteld.

Ik heb het besproken met mijn verkoopcontactpersoon, die ervan overtuigd was dat het helemaal open zou gaan, en hij demonstreerde het in een 4 Coupe. Die stopte weer in dezelfde beperkte positie, ongeveer 12 cm "vroegtijdig". Ook hij dacht dat het met de software-instelling te maken had en was er nog steeds behoorlijk van overtuigd dat het goed zou komen. Ik heb een tijdje geleden een 4 coupe getest en herinner me geen problemen met het zonnedak in die specifieke auto.

Maar ik wil het zeker weten. Als het dak niet verder opengaat dan dit, zou dat een dealbreaker kunnen zijn (voor het zonnedak, niet de i4).
Laat me weten of je bewijs hebt gezien van de breedst mogelijke positie van het dak.

View attachment 1356
Dat wil ik ook weten!! Zonnedak is belangrijk voor mij! Bedankt voor het delen

#5 ·
Ik ben niet bekend met BMW-schuifdaken. Glijden ze normaal gesproken gewoon naar achteren of kantelen ze aan de achterkant omhoog en glijden ze dan naar achteren over het dak? Het lijkt erop dat de tweede optie logischer zou zijn.

#7 ·
Ik heb momenteel een 4er GC uit 2017 met een zonnedak. Wanneer je het zonnedak opent door op de schakelaar te drukken, gaat het ongeveer 2/3 open, wat ideaal zou moeten zijn om te rijden. Als je de schakelaar nogmaals indrukt, gaat het volledig open, wat luidruchtig kan worden tijdens het rijden.

Misschien werkt het zonnedak in de i4 op dezelfde manier?

#8 ·
Ik heb momenteel een 4er GC uit 2017 met een zonnedak. Wanneer je het zonnedak opent door op de schakelaar te drukken, gaat het ongeveer 2/3 open, wat ideaal zou moeten zijn om te rijden. Als je nogmaals op de schakelaar drukt, gaat het volledig open, wat luidruchtig kan worden tijdens het rijden.

Misschien werkt het zonnedak in de i4 op dezelfde manier?
"normaal" open
1357

volledig open
1358

#9 ·
Voor mij was dit gewoon weer een reden om het niet te nemen. Getest in een 4 Serie Coupe, het openen stopte bij 2/3 van de weg en bereikte de "max" positie (maar niet echt visueel). Gecombineerd met een lagere plafondhoogte en het feit dat het sowieso geen volledig panoramadak is zoals op iX3 / X3, of Tesla / Polestar (hoewel je daar helemaal niets kunt openen, lol).

#10 ·
De i4 die ik tijdens een preview-sessie zag, stopte precies op dezelfde positie, maar de software was duidelijk nog niet volledig ingesteld.

Ik heb het besproken met mijn verkoopcontact die ervan overtuigd was dat het helemaal open zou gaan en hij demonstreerde het in een 4 Coupe. Die stopte weer op dezelfde beperkte positie, ongeveer 12 cm "vroeg". Ook hij dacht dat het met de software-instelling te maken had en was er nog steeds behoorlijk van overtuigd dat het goed zou komen. Ik heb een tijdje geleden een 4 coupe getest en herinner me geen problemen met het zonnedak in die specifieke auto.

Maar ik wil er zeker van zijn. Als het dak niet verder opengaat dan dit, zou dat een dealbreker kunnen zijn (voor het zonnedak, niet de i4).
Laat me weten of je bewijs hebt gezien van de breedst mogelijke positie van het dak.

View attachment 1356
Lol, ik zag de auto van de eigenaar toen ik langs de dealer ging waar hij hem vandaan heeft.

#14 ·
Ik ben niet naar de dealer gegaan omdat iemand anders antwoordde. Ik vind dit zonnedak verrassend groot! Maar zoals ik het zie, zou je een groter glas kunnen maken en het niet helemaal naar achteren kunnen laten gaan, of je zou een kleiner glas kunnen maken dat dat wel kan. Het wordt beperkt door de achterste daklijn of achterklep.

#21 ·
Het lijkt erop dat een zonnedak geen goede optie is voor deze auto.
Het betekent dat ik kan nemen:
1. Parkeerassistent Plus en Driving Assistant Professional en Drive Recorder
OF
2. Elektrische stoelen
Wat is uw mening: 1 OF 2 OF zelfs een zonnedak?

#24 ·
@Hans en @Bimmer:
Bimmer, kun je het zonnedak uitproberen (tenminste als je testauto er een heeft, maar ik denk dat het wel zo zal zijn) op de manier die Hans vroeg: kan het helemaal open of niet (zie het begin van dit onderwerp)?
(Ik denk dat jullie zelfs Nederlands met elkaar kunnen spreken :cool: )

#25 ·
@Hans en @Bimmer:
Bimmer, kun je het zonnedak uitproberen (althans als je testauto er een heeft, maar ik denk het wel) op de manier die Hans vroeg: kan het helemaal open of niet (zie het begin van dit onderwerp)?
(Ik denk dat jullie zelfs Nederlands met elkaar kunnen spreken :cool: )
Ik heb het geprobeerd tijdens mijn testrit, het gaat niet helemaal open.