Sunset Orange 35 | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Sunset Orange 35

1 reading
9.4K views 19 replies 15 participants last post by  Iridium  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal,

Ongelooflijk blij dat ik deze week mijn Sunset Orange edrive35 heb opgehaald. Heb nog niet veel kilometers gereden, maar de auto voelt tot nu toe geweldig aan.

Had er geen oranje gezien in het echt bij het bestellen, maar de foto's hier waren erg nuttig bij het kiezen van de kleur. Heb wat tijd besteed aan het obsessief afspeuren van het internet voor elke foto en video van een oranje i4 die ik kon vinden :D. En nu is hij er eindelijk (hoewel het wachten relatief kort was, voor de "kleine"). Kan niet wachten om hem mee te nemen op een langere reis. Dit is mijn tweede EV, na de eveneens uitstekende Polestar 2 (en ook enige tijd met een Mini SE).

#2 ·
Dat is mooi. Hoe beviel de i4 in vergelijking met de Polestar 2? Ik sta op het punt om een bestelling te plaatsen en deze twee liggen nek aan nek:

Polestar 2 2024 model, single motor (RWD) long range met Plus pack (zonnedak, warmtepomp, etc)
BMW i4 edrive 40, M sport

Ik heb met de oude (fwd en dual motor) Polestar 2 gereden en vond hem erg goed, heb nog niet in de i4 gereden maar ik heb er vandaag wel in een gezeten bij de lokale dealer.

#3 ·
Prachtig! Had een Sunset 2 Series een paar jaar. Zeker een kleur waar je naar terug wilt kijken als je weggaat. Geniet ervan! 😎

#4 ·
Hallo allemaal,

ongelooflijk blij om deze week mijn Sunset Orange edrive35 te hebben opgehaald. Heb nog niet veel kilometers gereden, maar de auto voelt tot nu toe geweldig aan.

Had er geen oranje gezien in het echt bij het bestellen, maar de foto's hier waren erg nuttig bij het kiezen van de kleur.
Gefeliciteerd, wat een schoonheid! Ik heb het niet eens overwogen, omdat de dealer geen auto's in die kleur had en de gesimuleerde kleur in de configurator niet aantrekkelijk was. Als ik de jouwe en de anderen hier op deze site zie... wauw!

Dat is een kleur die ik in de toekomst misschien zal overwegen. Goed gedaan!

#5 · (Edited)
Bedankt iedereen! Kon niet gelukkiger zijn.

Ik had de oude dual motor P2. Ik heb nauwelijks 100 km in de i4 gereden, dus het zal even duren om de twee goed te vergelijken, maar hier zijn enkele eerste indrukken:
  • Uiteraard was die specifieke P2 een krachtigere auto dan deze i4, maar de kracht van de edrive35 is voor mij „genoeg“.
  • De rit in de i4 is veel comfortabeler, vergeleken met de P2. Ik vond de stevige P2 (zelfs zonder het Performance Pack) niet erg, maar het gevoel is zeker verfijnder en luxueuzer in de i4, ook stiller. Ben nog niet op de juiste wegen geweest om te zien of de rijeigenschappen van de i4 de P2 overtreffen (die erg competent aanvoelde), maar dat verwacht ik wel.
  • De i4 ligt iets voor op het gebied van interieurkwaliteit. De Polestar 2 is gebouwd als een tank, maar het meer gedetailleerde „klassieke luxe“ interieur van de i4 is over het algemeen aangenamer, zou ik zeggen. De Polestar is van binnen een beetje saai. Subjectief, natuurlijk.
  • De infotainment en UX zijn een beetje een allegaartje in huidige BMW's, denk ik (ik had al veel tijd met iDrive 8 in een gehuurde iX). Er zijn veel opties om mee te spelen, maar veel dingen zijn nogal ingewikkeld. Delen van de UI zien er erg verouderd uit (vooral het app-scherm). De Polestar had een veel schonere esthetiek (die ik prefereer), maar tegelijkertijd minder opties om de ervaring aan te passen. Toen ik foto's en video's van iDrive 8 zag, vond ik het qua design verschrikkelijk, maar toen ik het daadwerkelijk gebruikte, vond ik het te verdragen - net. Er zit gewoon zoveel legacy „cruft“ in het BMW-systeem. Het is tenminste geen MBUX… Toch was de Polestar UX voor mij, zelfs zonder de iDrive-controller, veel minder afleidend en gemakkelijker te gebruiken zonder de aandacht van de weg af te leiden, vergeleken met de BMW. Dat verbaast me, aangezien dat een gebied is waar legacy automotive zou moeten schitteren. Maar aan de andere kant was het Polestar-systeem in veel opzichten ook vrij basic. Hetzelfde verhaal over de telefoon: De iPhone-app van de Polestar was ook veel schoner, maar miste veel van de functionaliteit van de BMW-app. Ook geen HUD in de P2.
  • De rijassistentie in de BMW is veel beter. Beste systeem dat ik heb geprobeerd, in welke auto dan ook (voornamelijk gebaseerd op mijn ervaring met de iX). De Polestar komt niet in de buurt - niet dat hij onbetrouwbaar is (behalve de snelheidslimietherkenning, die verschrikkelijk was, maar die toch niet in de assistentie werd gevoed), hij biedt gewoon niet dezelfde functies als DAPP.
  • De kleine extra lengte van de i4 voelt merkbaar, vooral in smalle parkeergarages. Maar ik had een tijdje tussen de twee auto's in een Mini SE gereden, dus dat kan mijn indrukken hebben vertekend en ik ben misschien gewoon weer aan een grotere auto aan het wennen. Het camerasysteem is geavanceerder in de i4, maar het verticale scherm maakte de Birds Eye-weergave informatiever in de P2 - maar misschien is dat ook een kwestie van wennen aan de afmetingen van de nieuwe auto.
  • Het exterieurontwerp is natuurlijk totaal subjectief: ik vind ze allebei om totaal verschillende redenen leuk. De P2 is strak, technisch en meer ingetogen, de i4 heeft een elegante algemene vorm, maar ook de typische BMW-agressiviteit - dus ik heb dat met de luidere kleur benadrukt, vergeleken met de witte P2.
  • Bereik is een ander spel met de nieuwe MY24 P2. De eerste generatie was erg inefficiënt, maar het bereik was nog steeds oké, voor mijn behoeften. Ik verwacht dat de edrive35 overeenkomt met wat ik in de echte wereld uit de originele DM P2 haalde - als het iets beter is, is dat geweldig.

Uiteindelijk zijn het allebei geweldige auto's, echt - vergelijkbare verpakking, maar toch met enkele grote verschillen in ontwerpkeuzes.

#7 ·
Dat is een geweldige kleur, gefeliciteerd met de auto!

De infotainment en UX zijn een beetje een allegaartje in de huidige BMW's, vind ik (ik heb al veel tijd gehad met iDrive 8 in een gehuurde iX). Er zijn veel opties om mee te spelen, maar veel dingen zijn nogal ingewikkeld. Delen van de UI zien er erg verouderd uit (vooral het app-scherm). De Polestar had een veel schonere esthetiek (die ik prefereer), maar tegelijkertijd minder opties om de ervaring aan te passen.
Ik ben het er mee eens dat de P2 een soort "schonere" gebruikersinterface had, maar ik wil geen computer besturen, ik wil een auto besturen! Ik denk dat de fysieke lay-out van het scherm van de i4 dat zich om de bestuurder wikkelt en de ogen op een bepaald verticaal niveau houdt, meer dan compenseert voor eventuele UX-ingewikkeldheid. En ik ben dol op de controller naast de versnellingspook, dus ik hoef het scherm niet aan te raken!

#13 ·
Mijn vrouw heeft echt geprobeerd me zover te krijgen dat ik de sunset orange bestelde. Ze heeft die kleur jarenlang geleefd. Het is een prachtige kleur.
Ik liet mijn 7-jarige dochter de kleur van de mijne kiezen. Natuurlijk koos ze de meest gewaagde kleur, namelijk SO. Maar ik ben er eigenlijk niet boos om. Het is een geweldige kleur.

#9 ·
Gefeliciteerd! Je foto's laten zien waarom de oplaadpoort aan de passagierskant de meest voor de hand liggende locatie is. Ik hoop echt dat alle fabrikanten die in Noord-Amerika overstappen op NACS, Tesla's oplaadpoortlocatie niet overnemen. We hebben een paar opladers aan de straatkant in de buurt van waar ik woon, en de Tesla's moeten ofwel verkeerd parkeren, ofwel de kabel over hun auto laten lopen om de poort te bereiken 🤦‍♂️

@HIN Ik ben dol op je gedetailleerde vergelijking met de P2. Zou je alsjeblieft iets soortgelijks kunnen doen voor DAPP in de iX vs. i4, zodra je tijd hebt gehad om het te testen? Ik ben benieuwd naar de verschillen met SP18 vs. SP21 bij normaal gebruik. Bedankt!

• Helpful
Reactions: cjbeckmann
#14 ·
Het is prachtig! Zo raar hoe ik op sommige foto's het verschil niet kan zien tussen Aventurijnrood en Sunset Orange, en op andere foto's is het super duidelijk. Sunset is absoluut een kleur die mooi samengaat met zon en schaduw. Gefeliciteerd en welkom!

#16 ·
Ik hou echt van die wielen! Wou dat het de winterset in de VS was!

#17 ·
Hallo allemaal,

ongelooflijk blij om deze week mijn Sunset Orange edrive35 te hebben opgehaald. Heb nog niet veel kilometers gereden, maar de auto voelt tot nu toe geweldig aan.

Had er geen oranje gezien in het echt bij het bestellen, maar de foto's hier waren erg nuttig bij het kiezen van de kleur. Heb wat tijd besteed aan het obsessief afspeuren van het internet voor elke foto en video van een oranje i4 die ik kon vinden :D. En nu is hij er eindelijk (hoewel het wachten relatief kort was, voor de "kleine"). Kan niet wachten om hem mee te nemen op een langere reis. Dit is mijn tweede EV, na de eveneens uitstekende Polestar 2 (en ook enige tijd met een Mini SE).

View attachment 31725
View attachment 31724
View attachment 31727
View attachment 31726
Ik kan niet geloven dat mensen nog steeds denken dat de oplaadpoort ooit aan de bestuurderskant zou moeten zitten als we foto's zoals die van jou hebben. Ik zie altijd Tesla's en anderen verkeerd geparkeerd staan of met het snoer overal hangen om de bestuurderskant te bereiken bij het opladen op straat.

#20 ·
Alleen de beste kleur 👍