Knipperend probleem met de koplamp - i4 M50 Laserlichten | Page 2 | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner
21 - 40 of 43 Posts
Nu is dit niet helemaal wat het lijkt.

Af en toe beginnen mijn koplampen te knipperen/flikkeren. Ik heb dit alleen in de regen opgemerkt.

Ik heb geprobeerd om hieronder een korte video te plaatsen, maar de site lijkt geen mp4-bestanden toe te staan.

Hier is een link naar de clip

Heeft iemand dit al meegemaakt?
Nog niet zoiets gezien…

Ik had hetzelfde met mijn 330D uit 2013 met Xenon-verlichting als het regende. Merkte het meer op als ik geparkeerd stond achter een ander voertuig in een rij - kon zien dat mijn lichten leken te flikkeren op de achterkant van het voertuig ervoor. Gebeurt alleen bij hevige regen.
Sinds ik mijn i4 heb (LED's met blauwe accenten) is het hetzelfde, dus ik denk dat het gewoon grote druppels zijn die over heldere lichten lopen en een flikkereffect veroorzaken.

Bedankt voor je input, maar het zijn geen grote of kleine druppels die over de lichten lopen en een effect veroorzaken. Als je van dichtbij komt, kun je duidelijk zien dat de lichtreeks knippert.

Ik weet niet genoeg over hoe de lichten werken, maar ik vraag me af of er een sensor in de lichten is ingebouwd die wordt misleid door constante veranderingen in de reflecties van de regendruppels op de koplamp terwijl ze naar beneden lopen.

Weet niet zeker of er een sensor in de lichten of voorruit zit etc.
Maar heb een telefoontje gehad van de dealer en dit wordt nu doorgegeven aan BMW om op te lossen.

Zoals ik al eerder zei, als het dit niet doet op elke auto met laserlichten, dan is het een fout. Als het het wel doet op elke auto met laserlichten, dan is het een ontwerpfout. Hoe dan ook, het is aan hen om het op te lossen, want het is illegaal om in het VK te rijden met knipperende koplampen.

Zoals ik al eerder zei, als het dit niet doet op elke auto met laserlichten, dan is het een fout. Als het dit op elke auto met laserlichten deed, is het een ontwerpfout. Hoe dan ook, het is aan hen om het op te lossen
Zeer waar.

Ik suggereerde net een reden waarom dit alleen in de regen voorkomt. Ik kijk ernaar uit om de uitkomst te horen.

Dat is het antwoord dat ik mijn dealer gaf toen ze zeiden dat het geen fout was lol

Ik stond net te wachten op het kruispunt achter een andere auto in de regen, en merkte plotseling precies hetzelfde probleem! Alleen op mijn linker koplamp. Ik stopte bij een benzinestation (was bijna vergeten dat ze bestonden) om te kijken wat er aan de hand was, en ik kon absoluut 1 enkele LED in de matrix zien die flikkerde. Ik heb er een video van gemaakt, maar het licht is zo fel dat het overbelicht is in de iPhone-opname. Je kunt het geflikker nog steeds zien. Ik heb de dealer gebeld om het te laten controleren (dit is de 3e keer dat ik het voor reparatie breng, ffs), maar ik ben bang dat ze het kunnen repareren, want ik heb al jullie opmerkingen gelezen... Heeft iemand inmiddels een goede oplossing?

Ik stond net te wachten op het kruispunt achter een andere auto in de regen, en merkte plotseling precies hetzelfde probleem! Alleen op mijn linker koplamp. Ik stopte bij een benzinestation (was bijna vergeten dat ze bestonden) om te kijken wat er mis was, en ik kon absoluut 1 enkele LED in de matrix zien die flikkerde. Ik heb er een video van gemaakt, maar het licht is zo fel dat het overbelicht is in de iPhone-opname. Je kunt het geflikker nog steeds zien. Ik belde de dealer om het te laten controleren (dit is de 3e keer dat ik het voor reparatie breng, ffs), maar ik ben bang dat ze het kunnen repareren, want ik heb al jullie opmerkingen gelezen... Heeft iemand inmiddels een goede oplossing?

Ik ben in gesprek met mijn dealer omdat er 2 problemen zijn.

De eerste is een illusie die eruitziet alsof de koplampen knipperen wanneer regen over de koplampen loopt (alleen het binnenste laserlicht van de twee en hier kan niets aan worden gedaan).

En de tweede, die sommigen van ons ervaren. Dat zijn individuele leds binnen de array die knipperen.

Tot nu toe kan ik hier geen video van krijgen, omdat het maar af en toe gebeurt.

Ik zal iedereen op de hoogte houden van wat er gebeurt en voorstellen dat iedereen hetzelfde doet.

Ik heb mijn i4 M50 een paar dagen geleden ontvangen. Ik merkte deze flikkering alleen aan de koplamp aan de bestuurderskant toen ik de auto voor het eerst in mijn garage startte. Ik kan de flikkering zien van de reflectie op de muur. Dit duurt slechts ongeveer vijf seconden en normaliseert dan. Er is geen regen in mijn garage, dus ik kan alleen maar aannemen dat dit een andere fout is die misschien niemand anders heeft ervaren van wat ik heb gelezen…

In mijn bericht (zoals hierboven) dat ik heb bijgewerkt, heb ik gezegd dat er 2 verschillende problemen zijn.

1. Water dat over de koplamp loopt en een reflecterende illusie van knipperen veroorzaakt.

2. Werkelijk knipperen van individuele leds die deel uitmaken van de laserlichtarray.

Om het daadwerkelijke knipperen te zien, moet je naar het licht (a) kijken, zodat je niet verblind wordt en (b) zodat je de individuele leds kunt zien.

Voor zover ik weet, wordt het probleem met de reflecterende illusie niet gezien als je naar de lichten kijkt, maar alleen als een reflectie waargenomen.

Heeft iemand problemen gehad met het flikkeren/uitvallen van hun laserlicht koplampen?

Ik had vandaag een raar probleem dat ik niet kan verklaren. In het verkeer achter een andere auto merkte ik dat de rechter koplamp snel flikkerde (het voelde een beetje alsof je water voor een element had). Later merkte ik dat de rechter nog steeds ernstig flikkerde en de linker wat mild flikkerde. Zelfs later had ik een tijd dat de linker flikkerde en de rechter niet. En uiteindelijk later op de dag alleen de rechter die flikkerde. Het lijkt gerelateerd te zijn aan de "dimlicht" elementen. De rechter koplamp leek ook een warmere (meer gele) tint te hebben.

Ik moet er een video van maken. Het was vreemd. Ruikt duur. Voorgedaan na 5 maanden bezit en 13.000 mijl.

Ja, dit heb ik gehad, maar het deed zich alleen voor in de regen. En nee, het was geen water dat over de koplampen liep.

De auto heeft 2 weken in de garage gestaan en ze konden geen fout vinden en het stopte plotseling gewoon.

Hier is mijn draad met een video

[/URL]

(Als ik de link verkeerd heb geplaatst, zou iemand dit dan willen corrigeren)

Verzonden vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Heb het niet in de mijne gezien. Het zullen de lasers niet zijn, want die zijn niet actief onder bepaalde snelheden.

Over het algemeen zijn LED's met een hoger vermogen niet constant aan, omdat dat overmatige warmte genereert en dat kan leiden tot thermische runaway van een individueel element. In plaats daarvan worden ze gepulseerd. Normaal gesproken is die pulsfrequentie sneller dan het menselijk oog kan zien, maar als je een videocamera met een variabele sluitertijd gebruikt, zie je de lichten 'flikkeren'.

Het zou kunnen zijn dat de elektronica die de pulsmodulatie genereert, of een enkel LED-element, niet correct reageert, waardoor je het effect als een flikkering begint te zien.

Het is ook mogelijk dat de pulsfrequentie iets verschilt van een ander gepulseerd licht, dus het kan weer zichtbaar worden.

Een derde optie is eigenlijk je hersenen. Sommige mensen kunnen LED-lampen zien flikkeren, of computermonitors zien pulseren, terwijl anderen dat niet kunnen. Ik heb problemen met monitoren met een synchronisatiesnelheid van 50 Hz of 60 Hz. Zet hem op 100 Hz en het is goed. Mijn vrouw ziet de flikkering helemaal niet.

Hallo,

Ik heb dit probleem van flikkeren gehad en heb het nog steeds, alleen bij regenachtig weer.
Het komt ook alleen voor bij het rechterlicht, niet bij het linker.
Ik heb geprobeerd het te filmen, maar het is moeilijk te vangen.

Ik vermoedde iets met de sensor op de voorruit, maar ik begrijp niet waarom dit alleen aan de rechterkant gebeurt.

Ik denk niet dat ik dit probleem bij droog weer heb ervaren.
Ik weet niet hoe ik het moet oplossen, maar ik vind het een beetje raar dat het zo gevoelig is voor de waterdruppels. Ik bedoel, kom op, het regent al miljoenen jaren, het is niets nieuws. Moeilijk te geloven dat het zo is ontworpen en geen defect apparaat.

Hoe dan ook, afgezien van het filmen van het geflikker en het lastigvallen van mijn autodealer, weet ik niet hoe ik anders verder moet met deze kwestie.

21 - 40 of 43 Posts