Opmerkelijke update voor de MyBMW-app (versie 4.5) | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Opmerkelijke update voor de MyBMW-app (versie 4.5)

7.1K views 46 replies 19 participants last post by  First EV  
#1 ·
Vandaag gespot in de iPhone App Store. Nieuwe functies:

--Voertuigcontrolecentrum voor voertuiginformatie en -instellingen
--Behoeftegebaseerde brandstofaanbeveling in het tabblad kaart
--Zelfgekozen laadstops toevoegen in de oplaadgeoptimaliseerde routeplanning
--Routebestemmingen vanuit apps van derden rechtstreeks naar het voertuig sturen

#3 ·
  • Item 1: gewoon dingen verplaatsen, geen functionele verbetering
  • Item 2: weet niet zeker wat er nodig is op basis van brandstofaanbevelingen
  • Item 3: Ik zag dat je eenvoudig voorkeurslaadstops aan je route kunt toevoegen en deze op basis daarvan opnieuw kunt berekenen. De MyBMW-app komt steeds dichter in de buurt van ABRP-featurepariteit. Op dit moment kan ik nog steeds geen andere locatie selecteren (dan waar mijn telefoon zich bevindt of waar mijn auto geparkeerd staat), dus de routeplanning is er nog niet.
  • Item 4: Ik zag ook dat je de route rechtstreeks vanuit Google Maps kunt verzenden, met behulp van de deelknop in Google Maps.

#18 ·
  • Item 2: weet niet zeker wat er nodig is op basis van brandstofaanbevelingen
Misschien toont het gewoon geen benzinestations als de auto een EV is en geen opladers als de auto een ICE is?

#4 ·
Item 4 is best netjes. Ik kan een bestemming naar de auto of app sturen door deze te delen vanuit Apple Maps of Google Maps.

#6 ·
U kunt nu het resterende bereik instellen als complicatie voor de Apple Watch. Daar heb ik op gewacht. Helaas wordt het weergegeven in KM's en zie ik niet de optie om het te configureren voor mijlen (of om gewoon SOC weer te geven, wat nog beter is).

• Like
Reactions: bbgator and M|W
#7 ·
Je kunt nu het resterende bereik instellen als een complicatie voor de Apple Watch. Daar heb ik op gewacht. Helaas wordt het weergegeven in KM's en zie ik niet de optie om het te configureren voor mijlen (of om gewoon SOC weer te geven, wat nog beter zou zijn).
Voor de modulaire wijzerplaat is er een complicatie die SOC en GOM km's weergeeft. Neemt echter te veel ruimte in beslag om nuttig te zijn.

#15 ·
Voor het eerst kreeg ik een daadwerkelijke melding toen ik begon met pre-conditioneren (in plaats van alleen een bericht in de app zelf). Niet op de lijst, maar misschien wel een van de nuttigere items.

• Like
Reactions: linerjoe
#17 ·
Zal de app uiteindelijk de mogelijkheid krijgen om ramen te sluiten/openen, zoals de Tesla-app?
Niemand weet het. Ik betwijfel het, maar niemand weet het.

#23 ·
Ik ben in het buitenland op vakantie en was de auto langzaam aan het opladen met zonne-energie als de zon scheen (zowel de zon als de auto zijn thuis). Na een week reageerde de auto niet meer op commando's (ook niet op vergrendelen). Vandaag besloot ik het na de app-update te proberen, en hoera, het werkt weer!

#25 ·
Ik moet iets missen, maar ik kan niet zien waar de functionaliteit om zelf laadstops te selecteren is toegevoegd. Het lijkt net zo te werken als voorheen. Kan voorkeuren instellen voor BMW-oplaadlocaties of voor geselecteerde operators, maar kan geen manier zien om daadwerkelijk laadstops te selecteren of te deselecteren die zijn toegevoegd.

#26 ·
Het is niet zo duidelijk! Zo doe ik het:
  1. Voer een bestemming in
  2. Selecteer "Route bekijken"
  3. Selecteer "Stops toevoegen"
  4. Verplaats de "STOP TOEVOEGEN" boven je bestemming in de lijst (en ook de voorgeselecteerde laadstop als deze er een is)
  5. Klik op "STOP TOEVOEGEN" nadat je hem hebt verplaatst
  6. Zoek naar de gewenste laadlocatie, bijvoorbeeld IONITY, en selecteer de gewenste uit de lijst
  7. Je zou dan je start-, laadstop en bestemming in de lijst moeten hebben en je kunt deze opslaan en naar de auto sturen (als er een voorgeselecteerde laadstop was, zou deze verwijderd moeten zijn).

#29 ·
Het is niet zo duidelijk! Zo doe ik het:
  1. Voer een bestemming in
  2. Selecteer "Route bekijken"
  3. Selecteer "Stops toevoegen"
  4. Verplaats de "STOP TOEVOEGEN" boven je bestemming in de lijst (en ook de voorgeselecteerde laadstop als deze erin zit)
  5. Klik op "STOP TOEVOEGEN" nadat je hem hebt verplaatst
  6. Zoek naar de gewenste laadlocatie, bijvoorbeeld IONITY, en selecteer degene die je wilt uit de lijst
  7. Je zou dan je start-, laadstop en bestemming in de lijst moeten hebben en je kunt hem opslaan en naar de auto sturen (als er een voorgeselecteerde laadstop was, zou deze verwijderd moeten zijn).
Onthoud dat welke instelling je ook hebt voor 'minimum SoC bij aankomst bij de lader' of hoe het ook heet, er nog steeds een lader in kan sluipen die je niet wilt of nodig hebt. Is me dit weekend overkomen. Had 100 mijl aan lading en een lader die ik op 35 mijl afstand wilde gebruiken. Kon het niet voor elkaar krijgen om een laadstop van 3 minuten onderweg te verwijderen.

• Like
Reactions: srbs73
#30 ·
Ik probeer er wat meer mee te spelen en krijg steeds de foutmelding “Er is iets misgegaan” wanneer ik een laadstop probeer toe te voegen.

Lijkt alleen te werken voor de allereerste locatie die ik heb gezocht en nergens anders.

Dus op dit moment lijkt het buggy te zijn, tot het punt dat het nutteloos is. Lukt het iemand anders om het consequent te gebruiken?

#31 ·
Er is iets misgegaan, meestal "Hé, ik heb een seconde de internetverbinding verloren", maar elke activering van parkeercamera's of achteruitrijcamera's beëindigt ook elke navigatiezoekopdracht die niet volledig is gerouteerd en geactiveerd.

#32 ·
Ik ben er vrij zeker van dat dit een app-probleem is, want ik kan altijd tussenlocaties toevoegen die geen oplaadpunten zijn.

Voor oplaadpunten lijkt het alleen te werken als ik de punten toevoeg die automatisch zijn geselecteerd bij eerdere zoekopdrachten. Als ik probeer een oplaadpunt toe te voegen dat niet eerder is voorgesteld bij een andere zoekopdracht, krijg ik de foutmelding 'Er is iets misgegaan'.

Dit alles is alleen in de MyBMW-app. Ik heb geen gegevens naar de auto verzonden of iets geprobeerd in de navigatie van de auto (in de hoop dat het beter werkt!)

#33 ·
Ik ben er vrij zeker van dat dit een app-probleem is, omdat ik altijd tussenliggende locaties kan toevoegen die geen oplaadpunten zijn.

Voor oplaadpunten lijkt het alleen te werken als ik die toevoeg die automatisch zijn geselecteerd bij eerdere zoekopdrachten. Als ik probeer een oplaadpunt toe te voegen dat niet eerder is voorgesteld bij een andere zoekopdracht, krijg ik de foutmelding 'Er is iets misgegaan'.

Dit alles alleen in de MyBMW-app. Heb nog geen gegevens naar de auto verzonden of iets geprobeerd in de navigatie van de auto (in de hoop dat het beter werkt!)
Ik kan laadstops toevoegen, maar de app moet deze identificeren als een oplader. Ik heb bijvoorbeeld net een route gemaakt voor morgen van Boedapest, Hongarije, naar Bad Gottleuba, Duitsland, wat ongeveer 650 km is, en de app heeft onmiddellijk een laadstop toegevoegd, wat voldoende is. Maar ik wil minstens drie keer stoppen voor een wandeling en een kop koffie, dus ik heb alle Ionity-opladers op de route toegevoegd voor het geval dat, hoewel ik maar van plan ben om bij drie ervan te stoppen. Maar er zijn opladers die niet door de app als opladers worden gevonden, dus het zijn alleen normale stops. Het probleem is dat als ik niet stop, de auto te dom is om te beseffen dat ik niet wil stoppen, en hij probeert me terug te leiden en als ik niet wakker ben, kan het me veel extra kilometers rijden kosten. Er zou een optie moeten verschijnen met de vraag of ik de stop wil overslaan of de afslag heb gemist en terug wil gaan.

#34 ·
Is er een truc om de iOS-app (4.5.2) automatisch laadstops te laten toevoegen wanneer deze een route naar een bestemming berekent die duidelijk buiten bereik ligt? Ik denk niet dat het mijn laadfilters zijn, want de knop "Opladers in de buurt" vindt ze wel. Als ik op "Bekijk route" tik naar een plaats die 797 km (495 mijl) ver weg is, worden er helemaal geen stops opgenomen. In de sectie Reisplan heb ik op het kleine zwarte driehoekje getikt en ervoor gezorgd dat het mijn i4 heeft en niet mijn huidige locatie, om er zeker van te zijn dat de route voor de i4 werd berekend.

De verkoper belde me zojuist om te vragen hoe het met mijn nieuwe auto ging en ik vertelde hem dit. Tenzij hij mijn vraag verkeerd begreep, zei hij dat de My BMW-app geen laadstops op een route kan berekenen. Dit lijkt in tegenspraak met wat ik hier heb gelezen.

#35 ·
Is er een truc om de iOS-app (4.5.2) automatisch laadstops te laten toevoegen wanneer deze een route berekent naar een bestemming die duidelijk buiten bereik ligt? Ik denk niet dat het mijn laadfilters zijn, want de knop "Opladers in de buurt" vindt ze. Als ik op Route bekijken tik naar een plaats die 797 km (495 mijl) ver weg is, worden er helemaal geen stops opgenomen. In de sectie Reisplan heb ik op het kleine zwarte driehoekje getikt en ervoor gezorgd dat het mijn i4 heeft en niet mijn huidige locatie, om er zeker van te zijn dat het de route voor de i4 berekende.

De verkoper belde me zojuist om te vragen hoe het met mijn nieuwe auto ging en ik vertelde hem dit. Tenzij hij mijn vraag verkeerd begreep, zei hij dat de My BMW-app geen laadstops op een route kan berekenen. Dit lijkt in tegenspraak met wat ik hier heb gelezen.
Ik heb net een route geprobeerd op de MyBMW-app (versie 4.5.2 op Android) die 940 km (584 mijl) ver weg is, en deze genereerde een route met 3 laadstops.

Onderaan mijn scherm heb ik de volgende opties ingesteld:

Image

Ik heb 4 'voorkeursoperators' ingesteld. Heb je ook zoiets? Het is vreemd waarom de app geen geplande laadstops zou toevoegen.

owns 2024 BMW i4 xDrive40
#36 ·
Dit is wat ik zie als ik de route bekijk. Ik denk dat mijn laadvoorkeuren correct zijn ingesteld, want ik kan laders zien als ik ernaar zoek.

Er staat niets anders in de sectie Planningsopties dan de sectie Vertrektijd die je in de eerste screenshot kunt zien.

#37 ·
Er staat niets anders in de sectie Planningsopties dan de sectie Vertrektijd die je in de eerste screenshot kunt zien.
Dat is vreemd. Ik zie de volgende opties, naast de vertrektijd:

Image

Ik heb een beetje gezocht en de volgende post op een ander forum gevonden:

Image

Ik weet niet zeker of er de afgelopen maanden iets is veranderd, maar het lijkt erop dat mensen in Australië deze functie mogelijk niet hebben :confused:.

owns 2024 BMW i4 xDrive40
#44 · (Edited)
Nog iemand die merkt dat tarieven voor de thuislocatie resulteren in een 'we kunnen uw gegevens momenteel niet ophalen, probeer het later opnieuw' foutmelding? App Versie 4.5.4 in gebruik en mijn energietarief is vandaag gewijzigd, maar ik kan het om een of andere vreemde reden niet bijwerken. Soortgelijk op sommige werklocaties, maar niet op andere - onze laadpunten zijn verspreid over de parkeerterreinen).

Ik heb geprobeerd uit te loggen en weer in te loggen, maar de fout persisteert al meerdere dagen.

Privacy-instellingen in de auto en de app staan correct (of stonden) en zijn niet gewijzigd.

#45 ·
Ik begrijp niet waarom de app en de auto zulke verschillende standaarden gebruiken voor het plannen van de route. Ik heb onlangs een route in de app gezet en er stond dat ik met 8% over zou aankomen op de bestemming. Daarna stapte ik in de auto (dezelfde instellingen voor SOC bij aankomst) en de auto zei dat ik een laadstop van 8 minuten nodig had bij een 150 kW-lader om met 5% aan te komen. Ik zou met 24% aankomen bij de laadstop, dus bij die lage SOC was 8 minuten waarschijnlijk minstens 10% extra. Dat is een behoorlijk aanzienlijk verschil.

• Wow
Reactions: Iridium
#46 ·
Ik begrijp niet waarom de app en de auto zulke verschillende standaarden gebruiken voor het plannen van de route. Ik heb onlangs een route in de app gezet en er stond dat ik het zou halen met 8% over bij aankomst. Ik stapte toen in de auto (dezelfde instellingen voor SOC bij aankomst) en de auto zei dat ik een laadstop van 8 minuten nodig had bij een 150 kW-lader om met 5% aan te komen. Ik zou met 24% aankomen bij de laadstop, dus bij die lage SOC was 8 minuten waarschijnlijk minstens 10% extra. Dat is een behoorlijk aanzienlijk verschil.
Ik heb hetzelfde gemerkt. De app is altijd optimistischer dan de auto. FWIW is de auto voor mij bijna altijd overdreven voorzichtig met de voorspelde SoC bij aankomst. Op een reis van welke lengte dan ook, kan ik meestal minstens 5% toevoegen aan de voorspelde SoC die de auto geeft bij vertrek (bijvoorbeeld een recente reis van 157 mijl, vertrokken met 75% SoC en de auto voorspelde 8% SoC bij aankomst. De werkelijke SoC bij aankomst was 14%)

Ik merkte dat de app-voorspellingen plotseling een stuk optimistischer werden nadat ik een paar lange reizen had gemaakt met een ongewoon hoog rendement (lage gemiddelde snelheid door verkeer / wegwerkzaamheden), dus ik denk dat de app meer gewicht toekent aan recente actuele gegevens. Misschien kijkt de auto helemaal niet naar die gegevens en gebruikt hij gewoon een vast verbruik voor verschillende soorten wegen?