De stoelverwarming van de passagiersstoel is zwak | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

De stoelverwarming van de passagiersstoel is zwak

1.5K views 10 replies 9 participants last post by  toddggg  
#1 ·
Ik ben de trotse eigenaar van een i4 uit 2023. Mijn passagier klaagt dat de stoelverwarming zwak is. Het duurt ruim 15 minuten voordat de warmte voelbaar wordt als deze op hoog staat. Heeft iemand anders dit ervaren? De bestuurdersverwarming komt snel op. Ik vraag me af of een servicebezoek nodig is.

Bedankt,

Tim

#2 ·
Het feit dat de stoelen van de passagier en de bestuurder verschillend zijn, is zorgwekkend en rechtvaardigt waarschijnlijk een serviceoproep.

Anders zou ik zeggen, probeer de rijmodi te veranderen van Eco Pro naar Comfort of Sport en kijk of het verschil maakt.

#4 ·
Ja, ik vraag me af of het in de Eco Pro-modus staat... bekend om langzaam op te warmen en ook heel langzaam af te koelen.

• Like
Reactions: Shahev
#6 ·
Ja, ik vraag me af of het in de Eco Pro-modus zit... bekend om langzaam op te warmen en ook heel langzaam af te koelen.
Nee, heeft absoluut niets met de Eco-modus te maken. De limieten kunnen trouwens door instellingen worden overschreven. De Eco-modus maakt sowieso geen verschil tussen de bestuurders- en passagiersstoel.

#5 ·
Ik ben de trotse eigenaar van een i4 uit 2023. Mijn passagier klaagt dat de stoelverwarming zwak is. Het duurt ruim 15 minuten voordat je de warmte begint te voelen als deze op hoog staat. Heeft iemand anders dit ervaren? De bestuurdersverwarming komt snel op. Ik vraag me af of een servicebezoek nodig is.

Bedankt,

Tim
Het hangt ervan af hoe koud het is en hoe de stoelverwarming is afgesteld. Als deze op laag staat, kan het even duren voordat je het voelt als het erg koud is. Het hangt ook af van je passagier. Ik bedoel, ik wil normaal gesproken geen of heel weinig warmte voor mijn billen, maar mijn vrouw kan heel goed klagen dat het te koud is en ze zet de verwarming even op maximaal als we bij erg koud weer starten en de auto niet is voorverwarmd.

#7 ·
Heeft u de instellingen voor de klachten aan de passagierszijde gecontroleerd? Als die te hoog staan, krijgt u overmatig lawaai van die kant van de auto, ongeacht de weersomstandigheden. Misschien helpt het om de preconditioning 15 minuten voor vertrek in te schakelen, wanneer u weet dat deze passagier aanwezig zal zijn.

#9 ·
Door te coderen kan de maximale temperatuur per niveau op elke individuele stoel worden gewijzigd. Wordt de stoel uiteindelijk dezelfde temperatuur als die van u? Als hij niet dezelfde eindtemperatuur bereikt, kan hercoderen het probleem mogelijk verhelpen.

#10 ·
Houd er rekening mee dat het meest waarschijnlijke probleem hier de relatieve kalibratie van de billen in de stoelen is, niet de stoelen zelf.

Is OP ooit op de passagiersstoel gaan zitten om te zien of het beschreven probleem "boven de stoel" of de stoel zelf is?

• Helpful
Reactions: beegee and gsbaker