Vervangende batterij | Page 7 | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner
121 - 130 of 130 Posts
Ja. Stroomuitval komt niet vaak voor, maar gebeurt vaak op ongelegen momenten. Met een waterput voor huishoudelijk water verlies ik meer dan alleen de verlichting. De meeste benaderingen gebruiken gewoon een back-up generator. Ik heb de (voor mij) kritieke systemen naar een subpaneel geleid en gebruik normaal gesproken netstroom. Wanneer het net uitvalt, is de overdracht onmiddellijk en draaien die systemen langer op batterijen dan enige storing die we hebben meegemaakt. Een EV-batterij zou meer dan voldoende capaciteit hebben, maar ik gaf de voorkeur aan de LiFePo4-celoplossing. V2H-technologie voor auto's zou een vergelijkbare functie vervullen, maar waarschijnlijk zonder de geautomatiseerde overdracht.
View attachment 50922
Mijn huis is ook in de schaduw, dus zonne-energie is nutteloos, tenzij ik veel bomen wil kappen. Hoe groen zou dat zijn?

Mijn huis verbruikt zeg 20 kWh per dag, dus het gebruik van een batterijback-up ter grootte van een auto zou me een dag geven.

Een draagbare back-up zoals deze zou me voor een paar duizend dollar een paar uur stroom geven. Dit zou werken voor onze maandelijkse storing van enkele uren.

Ik denk dat er vaak boomtakken vallen, maar de reparaties gaan vrij snel. Ik heb een kleine UPS-back-up voor mijn wifi en beveiligingssysteem, zodat ik ze daarna niet opnieuw hoef in te stellen.

Ik heb soms nagedacht over betere back-up, maar voor orkaan Helene had mijn stad een week lang geen stroom, en het was bij lange na niet het zwaarst getroffen. Duizenden bomen vielen om, maar de overstromingen waren bescheiden.

Als ik duizenden zou uitgeven aan een back-upsysteem dat een week meegaat, zou de beste optie voor mij een gasgenerator zijn. Voor een paar duizend dollar zou het onbeperkt stroom leveren, aangezien ik gas in mijn huis heb.

Natuurlijk is het paard al lang de boer op. Wanneer komen we weer in het directe pad van zo'n orkaan?

Lijkt onwaarschijnlijk dat enige jurisdictie elektrische vergunningen alleen zou activeren bij een structurele penetratie?
Eens, maar ik lees en volg alleen de gestelde eisen; ik schrijf ze niet. Mijn jurisdictie is bezig met het herzien van hun eisen en zal de UCC volgen. Zowel de eerdere eisen als, naar ik lees, de UCC lijken meer gericht te zijn op structurele zaken. Propaan, gas, woonwagens of zwembaden zijn natuurlijk anders, maar mijn AHJ is behoorlijk vergevingsgezind geweest met betrekking tot vergunningvereisten voor eenvoudig elektrisch werk als er geen structuur bij betrokken is.

V2G is alleen zinvol als je de auto huurt of in noodsituaties. Wil je echt je auto (batterij) gebruiken om je huis van stroom te voorzien?
Ik ben het ermee eens. Ik denk dat ik me de auto zou kunnen voorstellen als onderdeel van een groter zonne-energieopvang- en opslagsysteem - de auto fungeert als batterijcomponent en overtollige lokale opwekking wordt teruggeleverd aan het net. Zou kunnen werken in net metering-omgevingen met veel opwekkingscapaciteit en geen andere lokale opslag. Niets voor mij.

20 kWh/dag?
Jeetje. We gebruikten normaal gesproken gemiddeld 6 voor het huis, daarna 8-9 met mijn auto die dagelijks werd opgeladen. Vrouw sluit hem eens per week aan, dus die ene dag trekt het gemiddelde flink omhoog.

20 kWh/dag?
Jeetje. We gebruikten gemiddeld 6 voor het huis, dan 8-9 met mijn auto die dagelijks werd opgeladen. Vrouw sluit hem eens per week aan, dus die ene dag trekt het gemiddelde flink omhoog.
Het verbruik zou afhangen van verwarmings- en kookvoorzieningen, de grootte van het huis en het aantal personen.

Als ik duizenden zou uitgeven aan een back-upsysteem dat een week meegaat, zou de beste optie voor mij een gasgenerator zijn. Voor een paar duizend dollar zou deze onbeperkt stroom leveren, aangezien ik gas in mijn huis heb.
Ik heb een propaantank van 500 gallon ter plaatse die ik gebruik voor warm water, heteluchtfornuis en om de warmtepomp aan te vullen. Tegen de tijd dat ik een generator van fatsoenlijke grootte, een verbeterde propaantoevoer en aansluiting op mijn elektrische paneel had, waren de kosten twee keer zo hoog als voor een batterij-back-up. Daar kwam nog een belastingvoordeel van 30% bij.
Mijn bedoeling was om belangrijke systemen te onderhouden, me de tijd te geven om reparatieoffertes te beoordelen en te beslissen of ik blijf of "wegwees". Met meer dan twee dagen back-up (29 kWh) en directe activering en herstel, voldoet dat aan mijn behoeften. Een V2H-opstelling met de auto zou veel van hetzelfde doen.

20 kWh/dag?
Jeetje. We gebruikten gemiddeld 6 voor het huis, dan 8-9 met mijn auto die dagelijks werd opgeladen. Vrouw sluit hem eens per week aan, dus die ene dag trekt het gemiddelde flink omhoog.
Op een koude ochtend in een normaal huis (ongeveer 200 m2) met redelijke isolatie (20 cm muren, 30 cm plafonds) - 10 - 15 KW per uur, maar in Noorwegen gebruiken we alleen elektrische verwarming, geen gas - al het Noorse gas wordt geëxporteerd naar het VK en continentaal Europa.

Ik ben verbaasd over het lage elektriciteitsverbruik van veel bijdragers (i4m50Norway uitgezonderd), aangezien ik vermoed dat ze allemaal ten minste één EV hebben. Wij verbruiken gemiddeld 36 kWh elektriciteit per dag, die allemaal wordt opgewekt door zonnepanelen met batterijback-up. Onze geisers hebben zonne-glycolpanelen en ons fornuis is gas, maar die in de woonvertrekken van de inwonende meid is elektrisch, net als onze oven. We hebben een BMW i4M50 en een BMW iX 50, die waarschijnlijk goed zijn voor bijna 20 kWh per dag.

Om eerlijk te zijn, klinkt het niet alsof u/uw huis de typische gebruikssituatie is... Huishoudster in dienst? Wat is uw vierkante meter of welke eenheden u ook gebruikt?
Het huis, inclusief de drie garages en het personeelsappartement, is 340 vierkante meter, wat gemiddeld is voor het landgoed waar ik woon. Huishoudsters in dienst zijn vrij gebruikelijk in Zuid-Afrika. We hebben al 53 jaar een huishoudster in dienst, al onze getrouwde jaren. De huidige komt uit Zimbabwe, waar de economie helemaal niet bestaat. Oh, en we hebben een tuinman die twee keer per week komt om het gazon te maaien en de tuin te onderhouden. Hij is een professionele tuinman en een Zuid-Afrikaan. Onze economie mag een ramp zijn sinds de lokale bevolking in 1993 de regering van het land overnam, maar veel van de infrastructuur die werd gecreëerd voordat zij het overnamen, overleeft nog steeds, ondanks dat ze het concept van onderhoud niet begrijpen. Bovendien is het hier goedkoper te leven dan in de meeste delen van de rest van de wereld. En het weer is fantastisch! En we houden van mensen die het land komen bezoeken.

121 - 130 of 130 Posts