Hallo, ik heb op internet gevonden dat de kofferbak van de I4 E40 ongeveer 470 liter is. Is dit inclusief de kleine ruimte onder de kofferbak en is het tot aan het glas van de achterklep?
Bedankt,
Luca
Bedankt,
Luca
In dat geval denk ik niet dat iets anders dan een SUV gaat werken. Dat gezegd hebbende, toen we auto's aan het kopen waren, hebben we besloten dat we een auto zouden kiezen die aan onze dagelijkse behoeften voldeed en zouden huren als we iets groters nodig hadden. Waarom het hele jaar door drie rijen en lege laadruimte meeslepen, terwijl je het maar twee keer per jaar echt nodig hebt?Bedankt meneer!!
Mijn 2 weken zomervakantie aan zee zijn een beetje erger, gezien alle spullen die ik meeneem... (speelgoed, parasol, strandstoel...) + kinderwagen en babyfiets..
Heel erg bedankt voor je feedback. Bezit je beide auto's? Er is een groot verschil in liters, moeilijk uit te leggen als de i4 echt zo goed past. Foto's om te delen?Zoals anderen al hebben gezegd, is de bagageruimte van de i4 enorm in vergelijking met de Model 3. Ik weet dat de cijfers niet zo'n groot verschil maken, maar de liftback maakt de ruimte veel bruikbaarder.
Mijn dochter heeft een grote Dream Duffel danstas die ongeveer 36x20x20 is en we kunnen die, een grote koffer en een paar kleine tassen kwijt zonder de achterbank neer te klappen. Ik kon nauwelijks de danstas en een kleine koffer in mijn Model 3 kwijt, en zeker niet met een grote koffer.
Dat klopt! We reizen graag in het weekend en vanaf vandaag is de UX van 320 liter absoluut niet genoeg, zelfs niet voor een weekend: kinderwagen + 1 zachte tas + 1 kleine tas en hij zit vol.In dat geval denk ik niet dat iets anders dan een SUV gaat werken. Dat gezegd hebbende, toen we auto's aan het shoppen waren, hebben we de beslissing genomen om een auto te kiezen die aan onze dagelijkse behoeften voldeed en te huren wanneer we iets groters nodig hadden. Waarom het hele jaar door drie rijen en lege laadruimte meeslepen, terwijl je het eigenlijk maar twee keer per jaar nodig hebt?
Ik heb de Model 3 ingeruild, ik had hem 4 jaar en veel dansuitstapjes. Het probleem is meer de vorm dan de ruimte, daarom gebruik ik die specifieke tas als maatstaf, omdat hij zo onhandig is. Het grootste probleem dat ik met de Model 3 had, was het passen van de tas door de opening en het verplaatsen ervan naar een plek waar ik ruimte kon maken voor andere dingen. Voor grote, volumineuze items is het ontwerp met de achterklep veel eenvoudiger.heel erg bedankt voor je feedback. Bezit je beide auto's? Er is een groot verschil in liters, moeilijk uit te leggen of I4 echt zo goed past. Foto's om te delen?
Nou, ik vermoed dat je de i4 aanzienlijk handiger zult vinden voor weekendtrips. Maar je past geen spullen voor 2 weken zonder een dakkoffer of iets dergelijks.Klopt! We reizen graag in het weekend en vanaf vandaag is de UX 320 liter absoluut niet genoeg, zelfs niet voor een weekend: kinderwagen + 1 zachte tas + 1 kleine tas en hij zit vol.
Dit!!! Mijn laatste paar auto's (2x Saab 9-5 en BMW e91) waren stationwagens en het is echt mijn favoriete vormfactor. Een hatchback zoals de i4 is tweede.Een touring/stationwagen zou perfect zijn. Ik wou dat we hier meer keuzes hadden.
Ik denk dat het punt is dat Amerikanen geen wagons willen kopen*, en fabrikanten verkopen graag dingen die mensen willen. Hoe onbegrijpelijk het voor mij persoonlijk ook is, Amerikanen houden van hun crossovers, SUV's en trucks.Bmw lijkt hier geen kleine touring/wagons te willen verkopen. Vlak voordat ik de i4 kreeg, ging ik naar de Mercedes-winkel en vroeg naar een kleine C-klasse touring, zoals die in tijdschriften te zien zijn. Ze zeiden ook nee en wezen naar een E-klasse touring (te groot) en de EQB. Ik zei alsjeblieft niet de EQB, want die kan de snelwegpolitie niet voorblijven (max. 100 mph).
Jarenlang heb ik SUV's omschreven als stationwagens met betere PR, of minivans zonder schuifdeur.Ik denk dat het punt is dat Amerikanen geen stationwagens willen kopen*, en fabrikanten verkopen graag dingen die mensen willen. Hoe onbegrijpelijk het voor mij persoonlijk ook is, Amerikanen houden van hun crossovers, SUV's en trucks.
*Je zou kunnen stellen dat crossovers in wezen gewoon stationwagens zijn met een iets andere vormfactor, maar dat doet er niet toe.
Een van de meest praktische auto's die ik ooit heb gehad, was een Mazda 5. Dezelfde chassis als een Mazda 3 (denk aan een auto ter grootte van een VW Golf), maar met drie rijen en schuifdeuren. Hij was niet bijzonder snel en de plastic interieuronderdelen voelden aan als kinderspeelgoed, maar drie rijen en schuifdeuren in zo'n klein platform was geweldig toen mijn kinderen nog heel klein waren. We konden al hun spullen vervoeren en ons geen zorgen maken over een deur die eraf werd gehaald terwijl we ze in hun autostoeltjes vastmaakten.Jarenlang heb ik SUV's omschreven als stationwagens met betere PR, of minivans zonder schuifdeur.
Oh, die uitspraak was nooit bedoeld als een afknapper voor minivans of stationwagens. Het is een belediging van de kuddegeest / het gebrek aan rationeel denken dat heeft geleid tot de monsterlijke marktpenetratie van SUV's.Een van de meest praktische auto's die ik ooit heb gehad, was een Mazda 5. Dezelfde chassis als een Mazda 3 (denk aan een auto ter grootte van een VW Golf), maar met drie rijen en schuifdeuren. Hij was niet bijzonder snel en de plastic interieurelementen voelden aan als kinderspeelgoed, maar drie rijen en schuifdeuren in zo'n klein platform was geweldig toen mijn kinderen nog heel klein waren. We konden al hun spullen vervoeren en ons geen zorgen maken over een deur die eraf werd gehaald terwijl we ze in hun autostoeltjes vastmaakten.
Vandaag heb ik de Skoda Enyaq geprobeerd. Het voelt erg comfortabel aan met een enorme kofferbak.. meer dan 500 liter!Dit!!! Mijn laatste paar auto's (2x Saab 9-5 en BMW e91) waren stationwagens en het is echt mijn favoriete vormfactor. Een hatchback zoals de i4 staat op de tweede plaats.
Vooral als EV's hebben SUV's het meest te lijden onder hun gebrek aan efficiëntie (grootte, slechte aerodynamica). Ik geef de voorkeur aan stationwagens als gezinsauto. We hadden een 330e en waren daar erg blij mee. Helaas brengt BMW hun eerste EV Station Wagon pas eind 2024 uit.Oh, die uitspraak was nooit bedoeld als een afknapper op minivans of stationwagens. Het is een belediging van de kuddegeest / gebrek aan rationeel denken dat heeft geleid tot de monsterlijke marktpenetratie van SUV's.
Minivans en stationwagens waren erg populair totdat iemand besloot dat voertuigen, die speciaal voor gezinnen waren gebouwd, niet langer mannelijk genoeg werden geacht, en begonnen afkortingen te worden voor persoonlijke belediging.
Ondanks dat vroege SUV's weinig meer waren dan stationwagens met 4WD (AMC Eagle, iemand?), heeft die term het woord SPORTS erin, dus dat is mannelijk, toch? En UTILITY? Dat beschrijft gereedschap, en gereedschap is mannelijk, toch?
...en zo begon de wapenwedloop om de grootstepik, ik bedoel SUV, in de buurt te hebben.
Het was geniale marketing, maar dat betekent niet dat ik het daadwerkelijk leuk hoef te vinden.
De inhoud van de kofferbak is ongeveer één ****-ton.
Maar serieus, dit is spullen voor mij en mijn drie tieners, voor een week.
se View attachment 37047