Trilling/ratelgeluid op i4? | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Trilling/ratelgeluid op i4?

4.9K views 15 replies 12 participants last post by  i4Canada  
#1 ·
Hallo mensen,

ik heb een serviceafspraak geboekt, maar de serviceadviseur zei dat ze dit probleem de vorige keer niet konden repliceren. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gezien waarbij de auto een intens rammelend/vibrerend geluid maakt?

Reproduceren via:
  • Auto rammelt/vibreert intens tijdens het remmen
  • Tijdens het parkeren, handrem aangetrokken maar toch uitgeschakeld
  • Tijdens het links afslaan

Dit is een auto uit juli 2023.

Video hieronder van het probleem en excuses voor de slechte videokwaliteit! Ik was zo geschokt dat het luider was dan normaal, dus ik moest het snel opnemen.

Bedankt!

#2 ·
Nee tegen de eerste en derde, geen idee wat je met de tweede bedoelt.

De enige rammel die ik krijg, is de veiligheidsgordel aan de passagierskant tegen de B-stijl, maar dat is gemakkelijk te verhelpen, ook al is het irritant dat ik het elke keer moet doen als de dochter uit de auto stapt.

#9 ·
Nee tegen de eerste en derde, geen idee wat je met de tweede bedoelt.

De enige rammel die ik krijg, is de veiligheidsgordel aan de passagierskant tegen de B-stijl, maar dat is gemakkelijk te verhelpen, ook al is het irritant dat ik het elke keer moet doen als de dochter uit de auto stapt.
Dit heb ik ook.

En de laatste tijd zijn mijn ruitenwissers zachtjes gaan jammeren.

#3 ·
Dat is echt gek! Hoe kan het dat ze zich niet kunnen repliceren? Dat is duidelijk een probleem.

• Like
Reactions: generic.user
#5 ·
Mijn pure gok zou zijn dat een airconditioningpijp een deel van de carrosserie van het voertuig raakt. Is er een verschil als de airco aan of uit staat?
Ik hoop dat uw dealerervaringen het vinden en verhelpen.

#13 ·
Ik heb hetzelfde probleem.
Nadat ik een video naar mijn BMW-dealer hier in Zweden had gestuurd, adviseerden ze om ernaar te laten kijken.
Ze konden het probleem echter niet reproduceren en ik moest hier uiteindelijk voor betalen.

Het probleem bestaat nog steeds en doet zich vaak voor bij lage snelheden wanneer de temperatuur rond het vriespunt is geweest.

#14 ·
Ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe auto start met gerommel bij het opstarten, voorheen was het stil. De service heeft mijn warmtepomp vervangen, nu is het anders, maar erger. De auto trilt lichtjes (in pulsen) in het stuur en in de carrosserie, met een vervelend, laag geluid. Het is merkbaar bij het stilstaan voor verkeerslichten. Ik zal hem terugbrengen naar de service.

#16 ·
ik heb precies hetzelfde geluidsprobleem met mijn i4 uit 2024. Rammelend geluid van de ventilator bij lage snelheid of stilstand.
@i4Canada, heeft de dealer het voor je opgelost? Hoe is het opgelost?
Wow, gek hoe snel de tijd vliegt en dit is alweer een jaar geleden

Voor iedereen die naar dit probleem kijkt, zeiden ze dat het een bekend probleem is en dat ze het konden repliceren met andere auto's.

Het vereist het aanbrengen van wat isolatieschuim rond een onderdeel (ik kan het me niet herinneren), maar ik geloof dat het de warmtepomp was. Andere mensen uit mijn omgeving kwamen er ook mee en het is ook bij hen verholpen.