Verward over de aanbevolen bandenspanning | Page 2 | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner
21 - 40 of 48 Posts
En die T is in feite gelijk aan de omgevingstemperatuur wanneer de auto niet is gereden en gewoon buiten staat (zonder dat de banden door direct zonlicht worden verwarmd).

Bovendien meet een bandenspanningsmeter het verschil tussen de lokale luchtdruk en de opgevangen lucht in uw band. Als u naar een hogere hoogte rijdt, neemt uw bandenspanning niet toe. De buitenkant daalde :p
(tomayto/tomahto)

Het is de eenvoudigste zaak ooit, volg de BMW-deursticker, de ingenieurs hebben alle wiskunde voor je gedaan, tenzij je slimmer bent dan hen
Behalve dat auto's voor de Amerikaanse markt met slechts één set drukken de aanbevolen (veilige) inflatie laten zien voor de omstandigheden die in de bovenste vakken worden getoond, d.w.z. auto beladen met 785 lbs mensen/spullen en elektronen.

In Europa kunnen borden en handleidingen laadbereiken en maximale snelheden hebben, in tegenstelling tot onze ene oversized die voor iedereen geschikt is.

De BMW TPMS heeft ook een temperatuursensor, in het verleden toonden alleen de M-auto's de druk en temperatuur, maar het kan worden gecodeerd voor niet-M-auto's. De weergegeven aanbevolen PSI houdt rekening met de bandentemperatuur, dus de aanbevolen waarde fluctueert op basis van de temperatuur.

Discussion starter · #26 ·
Ik snap nog steeds niet waarom iDrive en de BMW-app verschillende aanbevolen drukken, maar dezelfde gemeten druk laten zien

Nee, de app toont geen bandeninfo...
View attachment 27949
Interessant! Mijn app toont ook bandeninfo voor elke band (waarbij de voor- en achterbanden correct worden geïdentificeerd):

Image

* Sidenote: Ik haat het dat de app de druk in PSI weergeeft. Ik heb het zo ingesteld dat bar wordt weergegeven in iDrive, wat in de auto werkt, maar niet wordt weergegeven in de app. De instellingen van de app hebben een item 'Eenheden', maar het staat alleen toe om afstand en volume te veranderen (lol)

gecontroleerd met de hoofdmonteur, sticker is de koude bandenspanning, iDrive is de aanbevolen spanning van de live bandenstatus, rekening houdend met de temperatuur. Varieert ook tijdens het rijden.
Precies. Dus waar je ook een indicatie kunt vinden die zegt dat iets hoger dan aangegeven oké is. Ik kan me niet herinneren waar het werd vermeld…

Houd er ook rekening mee dat wanneer de buitentemperaturen dalen, zoals in de herfst, de druk ook daalt. Het is dus verstandig om de bandenspanning koud te controleren, minstens twee keer per jaar (lente en herfst).

* Sidenote: Ik haat het dat de app de druk in PSI weergeeft. Ik heb het zo ingesteld dat bar wordt weergegeven in iDrive, wat in de auto werkt, maar niet wordt weergegeven in de app. De instellingen van de app hebben een "Eenheden"-item, maar het staat alleen toe om afstand en volume te wijzigen (lol)
Ik heb precies het tegenovergestelde probleem. App toont bar en ik gebruik PSI in iDrive. Misschien kunnen we ruilen. Het is behoorlijk slecht dat je niet kunt kiezen in de app.

Ik neem aan dat de standaardinstellingen zo zijn omdat NA de neiging heeft om imperiaal te gebruiken en Europa de neiging heeft om metrisch te gebruiken.

• Sad
Reactions: generic.user
gecontroleerd met de hoofdmonteur, sticker is de koude bandenspanning, iDrive is de aanbevolen spanning van de live bandenstatus met temperatuur inbegrepen. Varieert ook tijdens het rijden.
Ja. Dit is de sleutel: het varieert tijdens het rijden op basis van de bandentemperatuur. Het verandert ook op basis van de maximumsnelheid. Boven de 160 km/u is een andere aanbevolen spanning dan eronder. Deze zijn dynamisch, daarom verschillen ze van de gedrukte informatie.

22 eDrive40 met M-sport en versprongen 19's:
Deursticker, voor: 42 achter: 44
iDrive8, voor: 43 achter: 49
MyBMW app, voor 42,9 psi achter: 49 psi
Bandenwang voor: 51 psi achter 53 psi

Het is dom dat er zoveel discrepantie is.

...en 42,9? Serieus? Wie heeft er een zo gevoelige luchtdrukmeter?

Ik had gisteravond foto's moeten maken toen ik dat plaatste. Gisteravond beval de auto absoluut 43 en 49.
Vanmorgen beveelt hij 40 voor en 46 achter.
😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Ik had gisteravond foto's moeten maken toen ik dat plaatste. Gisteravond beval de auto absoluut 43 en 49.
Vanmorgen beveelt hij 40 voor en 46 achter.
😵‍💫😵‍💫😵‍💫
Klinkt wel goed. De banden waren gisteravond warmer door gebruik of omgevingstemperatuur, of zelfs zonbelasting, dus de druk is van nature hoger. 's Ochtends zijn de banden koud en is de druk lager.

Het idee is om onnodig jagen op de druk te voorkomen door druk toe te voegen wanneer de banden koud/laag zijn en te laten leeglopen wanneer ze warm/hoog zijn.

Ik heb dezelfde taak uitgevoerd met mijn organische microprocessor op een vorige auto die de bandenspanning prominent weergaf. Toen ik op een zonnige middag na het werk in de auto stapte, zag ik vaak dat de westwaarts gerichte banden een hogere spanning hadden dan de oostwaarts gerichte banden en dat na het rijden de achterbanden sneller druk zouden krijgen dan de voorbanden (RWD-auto).

Klinkt wel ongeveer. De banden waren gisteravond warmer door gebruik of omgevingstemperatuur, of zelfs zonbelasting, dus de spanningen zullen van nature hoger zijn. 's Ochtends zijn de banden koud en is de spanning lager.

Het idee is om onnodig de spanning te corrigeren door spanning toe te voegen wanneer de banden koud/laag zijn en te laten leeglopen wanneer ze warm/hoog zijn.
Ik heb het gevoel dat ik misschien niet duidelijk was? De gerapporteerde spanningen zijn niet veranderd. De aanbevolen spanning is veranderd in iDrive8. Als dat op de een of andere manier nauwkeuriger/geschikter is dan de sticker op de deur, waarom komt het dan nooit overeen met de sticker op de deur, wat de leidende aanbeveling is. Het komt bijvoorbeeld nooit in de buurt.

Welnu, ik weet niet wat er met uw auto aan de hand is, maar in mijn geval heb ik de druk zorgvuldig afgesteld op de "deur"-drukken op een gematigde ochtend voordat de auto werd gereden, zoals het hoort. De deurdruk kwam op dat moment overeen met de "aanbevolen" druk van de app.

De laatste tijd heb ik de "aanbevolen" en "werkelijk gerapporteerde" druk in de app in de gaten gehouden. Beide waarden gaan op en neer in reactie op de bandentemperatuur, maar ze zijn niet perfect synchroon. Op dit moment is de aanbevolen druk achter 46, maar de werkelijke druk is 48. Morgenochtend zullen beide getallen iets lager zijn, maar mogelijk niet beide exact hetzelfde.

Het komt echter redelijk dicht in de buurt.

Uit de bovenstaande post (en hieronder weergegeven) lijkt het erop dat u wat lucht in de achterbanden zou kunnen gebruiken,
Image

Als ik u was, zou ik tot morgenochtend wachten en de druk zo precies mogelijk afstellen op de "aanbevolen" waarde en de zaken in de gaten houden.

Als u een van die potloodmeters gebruikt, wees er dan van bewust dat er daar veel variatie is.

Een paar psi hier of daar is onbelangrijk.

Goedendag.
We maken ons klaar voor een grote roadtrip van Florida naar Vermont. 1.500 mijl enkele reis. Dit draadje is een beetje van onderwerp veranderd, want ik vraag me af wat de bandenspanning voor de reis moet zijn.

Parameters zijn:
Zomerse hitte
750 lbs aan vracht - Ik heb aan de zware kant geschat (bestuurder, passagier, spullen en een Chihuahua van 4 pond)
98,27% snelweg rijden
Rijsnelheid 75-85 afhankelijk van de staat

2023 i40, 18” wielen
Hier zijn mijn huidige specificaties:
V/L 35 psi
V/R 36 psi
A/L 40 psi
A/R 41 psi
De aanbevolen spanningen zijn 38 psi achter 45 psi (App- en fabrieks aanbevelingen zijn hetzelfde)
Vraag - Op welke spanning moet ik mijn banden zetten?
En hier is een kleine twist - Voor de rit naar huis ben ik ongeveer 250 pond LICHTER.
Gedachten?
Bedankt.

21 - 40 of 48 Posts