Ik ben (hopelijk) nog lang niet aan de beurt om de batterij van mijn i4 uit 2023 te laten vervangen, maar heeft iemand dat al gedaan, en zo ja, hoe duur was het om de batterij te vervangen?
Ik zou zeggen dat de anticipatie op nieuwe veranderingen in de batterijtechnologie een belemmering voor de toegang/excuus kan zijn om op sommige te wachtenNee, de EV-markt is wereldwijd niet vertraagd. Hoewel het in sommige landen is vertraagd, heeft het in andere landen aan momentum gewonnen. Over het algemeen blijft de markt groeien.
De regio's waar de markt is vertraagd, hebben unieke kenmerken. Sommige hebben de incentives voor de aankoop van EV's verminderd, terwijl andere te maken hebben met uitdagingen met de laadinfrastructuur. Bovendien zijn lobbyen en populistische ontkenning van de klimaatcrisis wijdverbreid, wat leidt tot woede en wrok jegens EV's. Hoewel ik onzeker ben over de exacte impact op de verkoop, heeft dit waarschijnlijk invloed op sommige landen.
Vele factoren spelen een rol. Ik geloof echter niet dat zorgen over de levensduur van de batterij een significante impact hebben.
Ik vraag me af hoe dat werkt? Er is een link naar een demontagebedrijf. De batterij is echt moeilijk te verwijderen en te vervoeren. Ik ga niet met mijn dopsleutelset naar de sloop en de batterij halen. Je hebt echt de hele auto een dag of twee nodig om hem op een brug te zetten en een echte garage te hebben die een brug heeft. Met een benzineauto kan iedereen een motor verwijderen met een goedkope motorheffer in een garage, maar een batterij... Ik wil een echte commerciële autogarage.2nd hand battery for i4 - NOK 220000 is USD 22000
Voor de meeste mensen is er geen reden om over te stappen op een elektrische auto. Als je milieu- en nieuwigheidsoverwegingen weglaat, is het niet zo overtuigend. Dure nieuwe technologie die u mogelijk geld bespaart bij de op een na grootste aankoop van de meeste mensen. Er is een risico verbonden aan alles wat nieuw is en velen wachten het gewoon af. Buiten de luxemarkt kopen de meeste mensen niet zo vaak auto's. Ik wilde in 2014 een Tesla, maar wachtte tot 2022 om een elektrische auto te kopen.Ik zou zeggen dat de anticipatie op nieuwe veranderingen in de batterijtechnologie een belemmering kan zijn om te wachten
Het is behoorlijk overtuigend om nooit meer naar het tankstation te hoeven, je tankstation thuis te hebben, voor een auto die een fractie kost om te tanken. En voor dagelijks gebruik is een elektrische auto in alle opzichten een betere optie.Ik vraag me af hoe dat werkt? Er is een link naar een demontagebedrijf. De batterij is echt moeilijk te verwijderen en te vervoeren. Ik ga niet met mijn dopsleutelset naar de sloop om de batterij te halen. Je hebt echt de hele auto een dag of twee nodig om hem op een lift te zetten en een echte garage te hebben die een lift heeft. Met een benzineauto kan iedereen een motor verwijderen met een goedkope motorlift in een garage, maar een batterij... dan wil ik een echte commerciële autogarage.
Voor de meeste mensen is er geen reden om over te stappen op een elektrische auto. Als je milieuoverwegingen en nieuwheid weglaat, is het niet zo overtuigend. Dure nieuwe technologie die je mogelijk geld bespaart op de op één na grootste aankoop van de meeste mensen. Er is een risico verbonden aan alles wat nieuw is en velen wachten het gewoon af. Buiten de luxemarkt kopen de meeste mensen niet zo vaak auto's. Ik wilde in 2014 een Tesla, maar wachtte tot 2022 om een elektrische auto te kopen.
Tesla is trots op zijn goedkope productie. Vandaag de dag zien we het in pasvorm, afwerking en montagekwaliteit, vooral toen het volume toenam. De Tesla-groepen hebben het vaak over dingen die gewoon loskomen, waarbij lijmprocessen slecht gecontroleerd lijken te zijn. Met beperkte ervaring in procescontrole in de productie is het moeilijk om dingen goedkoop, snel en goed te doen. (Oude technische uitspraak: sneller, beter, goedkoper; kies er twee.) Elektronica is tegenwoordig over het algemeen betrouwbaar, mits goed gespecificeerd voor de omgeving en er goede leverancierscontrole is. (Ik merk op dat er verhalen waren over Tesla die commerciële in plaats van touchscreens van automobielkwaliteit kocht, maar dat is slechts één onderdeel.).@bbgator , Ik durf te wedden dat op de lange termijn, hoewel de meeste Tesla-auto's uit elkaar zullen vallen rond hun intacte en functionele accupacks, computerproblemen waarschijnlijk het grootste faalpunt zullen zijn. Slechte harde schijven en dergelijke.
Ik bedoel, we weten allemaal waar de inspanning is gestoken.
Ik zie niet in hoe iemand die een EV heeft gereden of bezeten heeft, geen overtuigende redenen kan vinden om er een te bezitten. Ze zijn in bijna alle opzichten verbazingwekkend beter dan ICE-voertuigen; en de manieren waarop ze dat niet zijn, zijn meestal een kwestie van infrastructuur - wat uiteindelijk een opgelost probleem zal zijn - niet van EV's zelf.Het is behoorlijk aantrekkelijk om nooit meer naar het tankstation te hoeven gaan, je tankstation thuis te hebben, voor een auto die een fractie kost om te tanken. En voor dagelijks gebruik is een EV in alle opzichten een betere optie.
Klinkt als iets wat een superrijk persoon zou zeggen over een Lambo. Meer dan rijdynamiek om een auto te verkopen. Kia en Toyota verkopen veel auto's die als rommel rijden... en verkopen er miljoenen van.Ik zie niet in hoe iemand die een EV heeft gereden of bezeten heeft, geen dwingende redenen kan vinden om er een te bezitten.
Ik geloof niet dat een in de VS verkochte Amerikaanse BEV-auto meer biedt dan de federale verplichting, dus doe een beetje onderzoek voordat je BMW afkraakt.De Amerikaanse federale wet schrijft voor dat fabrikanten minimaal acht jaar of 100.000 mijl garantie moeten bieden op EV-batterijen. BMW biedt alleen de minimale garantie volgens de wet.
Je bent in de VS, toch? De meeste mensen in “steden” wonen/huren eigenlijk in de buitenwijken en velen met garages…tenminste de mensen die een auto nodig hebben om te pendelen omdat het openbaar vervoer zo slecht is.Aangezien ik voornamelijk EV's zie in steden waar mensen in appartementen wonen en ik ben zonder problemen op vele roadtrips geweest. Ik denk niet dat het de belangrijkste reden is die mensen tegenhoudt. Mensen houden niet van verandering en hebben een zeer dwingende reden nodig om te veranderen. EV's zijn luxe auto's.
Including reservebanden met velg en alle ramen, stoelen en vele andere volledig bruikbare dingen...2e hands batterij voor i4 - NOK 220000 is USD 22000
![]()
Batteripakke elbil til BMW i4, 2021-->> (G26)(G26)
Batteripakke elbil til BMW i4, 2021-->> (G26)(G26) (61 27 8 863 448|61 27 8 863 438|), Motorkode: HA0002N0,HA0003N0, Girkode:finndel.no
Ik ben het er niet mee eens, er is meer aan de hand dan milieu-overwegingen en nieuwigheid, of misschien slijt de nieuwigheidswaarde voor mij nooit. Sinds we in 2018 de Leaf voor mijn vrouw kochten, was ik jaloers en hield ik van elektrisch rijden, maar niet van de Leaf. In eerste instantie kocht ik de 330e, wat een genot was om mee naar mijn werk te rijden, omdat de batterij van en naar mijn werk meeging. Ik besloot dat ik, als ik met pensioen ga, een EV wil zodat ik 100% elektrisch kan rijden, en het beste wat ik voor mijn smaak kon vinden, was de i4. Ik kreeg mijn auto ongeveer zes maanden voor mijn pensioen afgeleverd, het woon-werkverkeer was ongeveer hetzelfde plezier als met de 330e, maar de rest is een ander verhaal... Mijn vrouw rijdt nu een EV6, en alles wat ik kan zeggen is dat als ik vandaag een nieuwe auto nodig zou hebben, het de i4, EV6, ID7 of de IONIQ 5 zou zijn, of misschien zou ik vandaag weer eens rondkijken wat er beschikbaar is, wat niet Chinees is, maar ongeacht welke, het zou een EV zijn. De voordelen zijn meer dan "milieu en nieuwigheid", ik hou van het feit dat ik mijn eigen "benzinestation" op mijn oprit heb en zelfs op de snelweg in een stille cabine kan rijden. Ik hou ook van het directe koppel, wat zelfs in de Leaf geweldig was, maar natuurlijk niet te vergelijken met de andere auto's. Hoe dan ook, ik ga zeker niet terug naar ICE, en als we ons geen twee EV's zouden kunnen veroorloven, zouden we er maar één hebben, aangezien ik technisch gezien geen auto meer nodig heb, dus we zouden het met maar één kunnen redden als we zouden moeten.Voor de meeste mensen is er geen reden om over te stappen/te verhuizen naar EV. Als je milieu- en nieuwigheidsoverwegingen weglaat, is het niet zo aantrekkelijk. Dure nieuwe technologie die u mogelijk geld bespaart op de op een na grootste aankoop van de meeste mensen. Er is een risico verbonden aan alles wat nieuw is en velen wachten het gewoon af. Buiten de luxemarkt en de meeste mensen kopen niet vaak auto's. Ik wilde in 2014 een Tesla, maar wachtte tot 2022 om een EV te kopen.
Misschien wel - maar de BMW EV's zijn in mijn ervaring veel betrouwbaarder dan welke andere auto dan ook, inclusief Toyota's (die veel problemen hebben met de EV's).....
BMW (en Audi en Mercedes) staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Als je een leuke, saaie, betrouwbare auto wilt, neem dan een Toyota ICE. 😉
Geeft vertrouwen in BMW Tech. Batterijvervangingen onder fabrieksgarantie zullen uiterst zeldzaam zijn.BMW i3 - 120000 km, geen problemen - behalve versleten voorste remblokken en banden.
Weet je nog dat 75.000 mijl meer dan genoeg was om te weten of je een barrel had?120.000 km is niet genoeg om de betrouwbaarheid te beoordelen.
Ik ben het ermee eens - als je 75.000 mijl bereikt, allemaal door de eerste eigenaar gereden, zonder grote gebreken, zit je waarschijnlijk goed.Weet je nog dat 75.000 mijl meer dan genoeg was om te weten of je een barrel had?