Vervangende batterij | Page 3 | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner
41 - 60 of 130 Posts
Nee, de EV-markt is wereldwijd niet vertraagd. Hoewel het in sommige landen is vertraagd, heeft het in andere landen aan momentum gewonnen. Over het algemeen blijft de markt groeien.

De regio's waar de markt is vertraagd, hebben unieke kenmerken. Sommige hebben de incentives voor de aankoop van EV's verminderd, terwijl andere te maken hebben met uitdagingen met de laadinfrastructuur. Bovendien zijn lobbyen en populistische ontkenning van de klimaatcrisis wijdverbreid, wat leidt tot woede en wrok jegens EV's. Hoewel ik onzeker ben over de exacte impact op de verkoop, heeft dit waarschijnlijk invloed op sommige landen.

Vele factoren spelen een rol. Ik geloof echter niet dat zorgen over de levensduur van de batterij een significante impact hebben.
Ik zou zeggen dat de anticipatie op nieuwe veranderingen in de batterijtechnologie een belemmering voor de toegang/excuus kan zijn om op sommige te wachten

2nd hand battery for i4 - NOK 220000 is USD 22000
Ik vraag me af hoe dat werkt? Er is een link naar een demontagebedrijf. De batterij is echt moeilijk te verwijderen en te vervoeren. Ik ga niet met mijn dopsleutelset naar de sloop en de batterij halen. Je hebt echt de hele auto een dag of twee nodig om hem op een brug te zetten en een echte garage te hebben die een brug heeft. Met een benzineauto kan iedereen een motor verwijderen met een goedkope motorheffer in een garage, maar een batterij... Ik wil een echte commerciële autogarage.

Ik zou zeggen dat de anticipatie op nieuwe veranderingen in de batterijtechnologie een belemmering kan zijn om te wachten
Voor de meeste mensen is er geen reden om over te stappen op een elektrische auto. Als je milieu- en nieuwigheidsoverwegingen weglaat, is het niet zo overtuigend. Dure nieuwe technologie die u mogelijk geld bespaart bij de op een na grootste aankoop van de meeste mensen. Er is een risico verbonden aan alles wat nieuw is en velen wachten het gewoon af. Buiten de luxemarkt kopen de meeste mensen niet zo vaak auto's. Ik wilde in 2014 een Tesla, maar wachtte tot 2022 om een elektrische auto te kopen.

Ik denk niet dat je het zelf mag demonteren.
Dat zullen ze doen - als ze een koper hebben.

Nog een interessante zaak: de totale prijs van alle onderdelen is ongeveer NOK 400000/USD 40000
De waarde als tweedehandsauto zonder schade is nu ongeveer NOK 600000/USD 60000

Ik vraag me af hoe dat werkt? Er is een link naar een demontagebedrijf. De batterij is echt moeilijk te verwijderen en te vervoeren. Ik ga niet met mijn dopsleutelset naar de sloop om de batterij te halen. Je hebt echt de hele auto een dag of twee nodig om hem op een lift te zetten en een echte garage te hebben die een lift heeft. Met een benzineauto kan iedereen een motor verwijderen met een goedkope motorlift in een garage, maar een batterij... dan wil ik een echte commerciële autogarage.

Voor de meeste mensen is er geen reden om over te stappen op een elektrische auto. Als je milieuoverwegingen en nieuwheid weglaat, is het niet zo overtuigend. Dure nieuwe technologie die je mogelijk geld bespaart op de op één na grootste aankoop van de meeste mensen. Er is een risico verbonden aan alles wat nieuw is en velen wachten het gewoon af. Buiten de luxemarkt kopen de meeste mensen niet zo vaak auto's. Ik wilde in 2014 een Tesla, maar wachtte tot 2022 om een elektrische auto te kopen.
Het is behoorlijk overtuigend om nooit meer naar het tankstation te hoeven, je tankstation thuis te hebben, voor een auto die een fractie kost om te tanken. En voor dagelijks gebruik is een elektrische auto in alle opzichten een betere optie.

@bbgator , Ik durf te wedden dat op de lange termijn, hoewel de meeste Tesla-auto's uit elkaar zullen vallen rond hun intacte en functionele accupacks, computerproblemen waarschijnlijk het grootste faalpunt zullen zijn. Slechte harde schijven en dergelijke.

Ik bedoel, we weten allemaal waar de inspanning is gestoken.
Tesla is trots op zijn goedkope productie. Vandaag de dag zien we het in pasvorm, afwerking en montagekwaliteit, vooral toen het volume toenam. De Tesla-groepen hebben het vaak over dingen die gewoon loskomen, waarbij lijmprocessen slecht gecontroleerd lijken te zijn. Met beperkte ervaring in procescontrole in de productie is het moeilijk om dingen goedkoop, snel en goed te doen. (Oude technische uitspraak: sneller, beter, goedkoper; kies er twee.) Elektronica is tegenwoordig over het algemeen betrouwbaar, mits goed gespecificeerd voor de omgeving en er goede leverancierscontrole is. (Ik merk op dat er verhalen waren over Tesla die commerciële in plaats van touchscreens van automobielkwaliteit kocht, maar dat is slechts één onderdeel.).
Mijn gok is op slijtage van basisauto's - ophangingsonderdelen, naven, lagers, lak, samen met nog meer rammels en losse dingen. Tja, het is een auto voor de massa.

Het is behoorlijk aantrekkelijk om nooit meer naar het tankstation te hoeven gaan, je tankstation thuis te hebben, voor een auto die een fractie kost om te tanken. En voor dagelijks gebruik is een EV in alle opzichten een betere optie.
Ik zie niet in hoe iemand die een EV heeft gereden of bezeten heeft, geen overtuigende redenen kan vinden om er een te bezitten. Ze zijn in bijna alle opzichten verbazingwekkend beter dan ICE-voertuigen; en de manieren waarop ze dat niet zijn, zijn meestal een kwestie van infrastructuur - wat uiteindelijk een opgelost probleem zal zijn - niet van EV's zelf.

Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom iemand die geen overtuigende reden ziet om een EV te bezitten, er überhaupt een heeft gekocht.

Ik zie niet in hoe iemand die een EV heeft gereden of bezeten heeft, geen dwingende redenen kan vinden om er een te bezitten.
Klinkt als iets wat een superrijk persoon zou zeggen over een Lambo. Meer dan rijdynamiek om een auto te verkopen. Kia en Toyota verkopen veel auto's die als rommel rijden... en verkopen er miljoenen van.

Ik denk dat we in onze eigen echokamers zitten. Iedereen in dit forum is in EV's geïnteresseerd. BEV's waren in mei ongeveer 6,8% van de Amerikaanse nieuwe auto verkopen en 12,6% wereldwijd. Als ze echt zo aantrekkelijk zouden zijn, zouden ze 95% van de nieuwe auto's zijn. Mijn moeder gelooft dat Mercedes Benz de beste auto is en waarom zou iemand iets anders willen en begrijpt niet waarom iemand een Honda zou kopen. Ik verwacht dat EV's de luxemarkt volledig zullen overnemen, waar mensen meer geld hebben om te gokken op nieuwe technologie. Als de eerste golf van EV's betrouwbaar is, dan verwacht ik dat het zal doorsijpelen naar de mainstream. Met 6,8% verkoop denk ik niet dat ze al mainstream zijn. Zelfs een Chevy Bolt is een erg kleine auto voor de prijs.

Ik hoor veel mensen op deze forums denken dat het de infrastructuur is die EV's tegenhoudt. Omdat ik voornamelijk EV's zie in steden waar mensen in appartementen wonen en ik veel roadtrips zonder problemen heb gemaakt. Ik denk niet dat het de belangrijkste reden is die mensen tegenhoudt. Mensen houden niet van verandering en hebben een zeer dwingende reden nodig om te veranderen. EV's zijn luxe auto's.

De Amerikaanse federale wet schrijft voor dat fabrikanten minimaal acht jaar of 100.000 mijl garantie moeten bieden op EV-batterijen. BMW biedt alleen de minimale garantie volgens de wet.
Ik geloof niet dat een in de VS verkochte Amerikaanse BEV-auto meer biedt dan de federale verplichting, dus doe een beetje onderzoek voordat je BMW afkraakt.

FWIW, ik had een 2e generatie Prius-batterij die defect raakte (een van de cellen was slecht) net buiten de garantieperiode (die vergelijkbaar was). Aftermarket revisie was direct beschikbaar en had twee keer de garantieperiode van de dealervervanging. Natuurlijk was die batterij veel gemakkelijker toegankelijk en te vervangen.

Ik had ook een Audi die olie verbrandde als een gek bij slechts 60.000 mijl.

BMW (en Audi en Mercedes) staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Als je een leuke, saaie, betrouwbare auto wilt, neem dan een Toyota ICE. 😉

Aangezien ik voornamelijk EV's zie in steden waar mensen in appartementen wonen en ik ben zonder problemen op vele roadtrips geweest. Ik denk niet dat het de belangrijkste reden is die mensen tegenhoudt. Mensen houden niet van verandering en hebben een zeer dwingende reden nodig om te veranderen. EV's zijn luxe auto's.
Je bent in de VS, toch? De meeste mensen in “steden” wonen/huren eigenlijk in de buitenwijken en velen met garages…tenminste de mensen die een auto nodig hebben om te pendelen omdat het openbaar vervoer zo slecht is.

Hoewel verandering moeilijk is, spreekt geld. Ik weet uit de eerste hand dat veel mensen EV's hebben gekocht vanwege aantrekkelijke prijzen en oplaadvoordelen. De brandstofberekening bij een lease van 2-3 jaar als je een behoorlijke woon-werkafstand hebt, is een no-brainer - vooral als je gratis kunt opladen. Ik heb zelfs gratis gereden met een lease die me minder kostte dan benzine voor een ICE-auto.

Infrastructuur houdt mensen absoluut tegen. Als je een appartement hebt zonder oplaadmogelijkheid, is het leven waardeloos. Als je een roadtrip wilt maken, is het leven waardeloos. Als je een pendelauto koopt en toegang hebt tot een oplaadstation voor 's nachts, is het leven goed…en goedkoper. Vooral als die woon-werkafstand lang is.

Stop alsjeblieft met al je valse equivalenties. EV's zijn beschikbaar als “goedkope” (nieuwe) auto's, niet alleen van BMW en niet alleen luxe. EV's zijn niet exclusief voor de rijken. Zoals hierboven vermeld, zijn instap-EV's “gratis” na het berekenen van benzine als je een behoorlijke woon-werkafstand hebt…Vooral in Californië, waar benzine consequent boven de $5/gallon ligt.

Een nieuwe (lagere actieradius voor woon-werkverkeer) EV leasen voor 3 jaar kostte me niets (vs. $250+ maandelijkse benzinekosten). Niets is zeker niet alleen betaalbaar voor de “rijke”/luxe markt. Fiat 500e is nog steeds beschikbaar in de VS. Een tijdlang kon je ze leasen voor $100/maand.

Je kunt je afvragen of de perceptie van mensen realistisch is of niet, maar ik weet alleen dat de eerste bezwaar/zorg die vrijwel iedereen uit die ik spreek over EV's (die er nog geen bezit) uitdrukt, het bereik en het opladen is. Zelfs als je denkt dat de laadinfrastructuur adequaat is – en daar ben ik het sterk mee oneens – is dat niet de algemene perceptie, en dat moet worden overwonnen.

Tesla Model S en X bieden langere batterijgaranties dan wettelijk vereist. Link in eerdere post. Ik denk niet dat de infrastructuur adequaat is, ik denk alleen niet dat het de HOOFDzaak is die mensen tegenhoudt. Het staat zeker in de top 3 of 4 redenen en ik ben het ermee eens dat het de reden is die mensen het meest noemen. Het is het gemakkelijkste antwoord in vergelijking met het zeggen van 'Ik hou niet van verandering' of 'Ik maak me zorgen over de levensduur van de batterij' of iets anders waar een EV-liefhebber tegen zou vechten. EV's hebben lage verkoopcijfers met enorme incentives en de meeste fabrikanten verdienen niet veel geld aan elke auto. De verkoop van EV's groeit en EV's zijn er om te blijven...geen FUD.

Het onderwerp van het vervangen van batterijen is nog steeds een punt van zorg voor velen. De kans is erg klein, maar niet nul. Mensen willen de kosten van het slechtste geval weten, zelfs als het onwaarschijnlijk is. Ik ben enigszins bezorgd over de i4 in warme klimaten, omdat het de batterijen niet lijkt te koelen als hij geparkeerd staat, zoals Tesla dat doet. Nissan Leafs deden het niet goed in warme klimaten door het gebrek aan thermische controle. Ik denk dat ik het grootste deel van de potentiële schade heb beperkt door mijn SoC laag te houden (30%-50%) tijdens de warmste tijden, maar er zijn nog steeds veel onbekenden die mensen bang kunnen maken die geen risico kunnen nemen zoals ik. EV-leases zijn nu populair omdat ze het risico voor de consument verminderen en je incentives kunt krijgen. Bij benzineauto's is leasen meestal de duurste manier om een auto te bezitten, omdat je meestal alleen eigenaar bent tijdens de piekwaardevermindering van een auto. We zullen het nooit eens worden, en dat is oké.

Ik bied mijn excuses aan voor deze zijsprong. Laten we teruggaan naar het onderwerp vervangende batterijen.

Voor de meeste mensen is er geen reden om over te stappen/te verhuizen naar EV. Als je milieu- en nieuwigheidsoverwegingen weglaat, is het niet zo aantrekkelijk. Dure nieuwe technologie die u mogelijk geld bespaart op de op een na grootste aankoop van de meeste mensen. Er is een risico verbonden aan alles wat nieuw is en velen wachten het gewoon af. Buiten de luxemarkt en de meeste mensen kopen niet vaak auto's. Ik wilde in 2014 een Tesla, maar wachtte tot 2022 om een EV te kopen.
Ik ben het er niet mee eens, er is meer aan de hand dan milieu-overwegingen en nieuwigheid, of misschien slijt de nieuwigheidswaarde voor mij nooit. Sinds we in 2018 de Leaf voor mijn vrouw kochten, was ik jaloers en hield ik van elektrisch rijden, maar niet van de Leaf. In eerste instantie kocht ik de 330e, wat een genot was om mee naar mijn werk te rijden, omdat de batterij van en naar mijn werk meeging. Ik besloot dat ik, als ik met pensioen ga, een EV wil zodat ik 100% elektrisch kan rijden, en het beste wat ik voor mijn smaak kon vinden, was de i4. Ik kreeg mijn auto ongeveer zes maanden voor mijn pensioen afgeleverd, het woon-werkverkeer was ongeveer hetzelfde plezier als met de 330e, maar de rest is een ander verhaal... Mijn vrouw rijdt nu een EV6, en alles wat ik kan zeggen is dat als ik vandaag een nieuwe auto nodig zou hebben, het de i4, EV6, ID7 of de IONIQ 5 zou zijn, of misschien zou ik vandaag weer eens rondkijken wat er beschikbaar is, wat niet Chinees is, maar ongeacht welke, het zou een EV zijn. De voordelen zijn meer dan "milieu en nieuwigheid", ik hou van het feit dat ik mijn eigen "benzinestation" op mijn oprit heb en zelfs op de snelweg in een stille cabine kan rijden. Ik hou ook van het directe koppel, wat zelfs in de Leaf geweldig was, maar natuurlijk niet te vergelijken met de andere auto's. Hoe dan ook, ik ga zeker niet terug naar ICE, en als we ons geen twee EV's zouden kunnen veroorloven, zouden we er maar één hebben, aangezien ik technisch gezien geen auto meer nodig heb, dus we zouden het met maar één kunnen redden als we zouden moeten.

....

BMW (en Audi en Mercedes) staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Als je een leuke, saaie, betrouwbare auto wilt, neem dan een Toyota ICE. 😉
Misschien wel - maar de BMW EV's zijn in mijn ervaring veel betrouwbaarder dan welke andere auto dan ook, inclusief Toyota's (die veel problemen hebben met de EV's).
BMW i3 - 120000 km, geen problemen - behalve versleten voorremblokken en banden.
BMW i4M50 - 47000 km, geen problemen - na vervanging van de voorste motor vóór levering.

BMW i3 - 120000 km, geen problemen - behalve versleten voorste remblokken en banden.
Geeft vertrouwen in BMW Tech. Batterijvervangingen onder fabrieksgarantie zullen uiterst zeldzaam zijn.

120.000 km is niet genoeg om de betrouwbaarheid te beoordelen. Ik hoop dat je geen problemen hebt gehad. De meeste Toyota's en Honda's kunnen gemakkelijk 250.000 KM doen voordat er iets anders dan standaard vloeistofverversingen en batterijen nodig zijn. Je hebt een remreparatie gehad op een EV!! Ik neem aan dat je veel in de stad rijdt.

120.000 km is niet genoeg om de betrouwbaarheid te beoordelen.
Weet je nog dat 75.000 mijl meer dan genoeg was om te weten of je een barrel had?

• Haha
Reactions: bbgator
Weet je nog dat 75.000 mijl meer dan genoeg was om te weten of je een barrel had?
Ik ben het ermee eens - als je 75.000 mijl bereikt, allemaal door de eerste eigenaar gereden, zonder grote gebreken, zit je waarschijnlijk goed.

Leeftijd is ook belangrijk...omdat andere dingen na X jaar beginnen te verslechteren, dus het is niet alleen de kilometerstand.

Mensen houden hun auto's gemiddeld langer [bron], dus we hebben veel meer langetermijngegevens nodig om BEV's van de verschillende fabrikanten te volgen.

41 - 60 of 130 Posts