Aftermarket wielen | BMW i4 Forum
BMW i4 Forum banner

Aftermarket wielen

Tags
wheels
178K views 722 replies 86 participants last post by  karlzon  
#1 ·
Een topic openen voor aftermarket wielen voor de i4.

Ik krijg mijn i4 als leaseauto, waarbij alle opties tijdens het eerste contract worden betaald en vervolgens worden overgedragen aan de volgende eigenaar. Daarom heb ik gekozen voor zeer minimale opties en ben van plan aftermarket wielen te nemen, die ik ook in de volgende auto kan gebruiken (of verkopen als de volgende geen BMW is).

Tot nu toe lijken bijvoorbeeld Japan Racing SL01 er best goed uit te zien.

#2 ·
Een topic openen voor aftermarket wielen voor de i4.

Ik krijg mijn i4 als leaseauto, waarbij alle opties worden betaald tijdens het eerste contract en vervolgens worden overgedragen aan de volgende eigenaar. Daarom heb ik gekozen voor zeer minimale opties en ben van plan aftermarket wielen te nemen, die ik ook in de volgende auto kan gebruiken (of verkopen als de volgende geen BMW is).

Tot nu toe zouden bijvoorbeeld Japan Racing SL01 er best mooi uitzien.
Goed idee. Ik ben ook op zoek naar mooie aftermarket wielen. Ik heb de 18" genomen, die mijn winterwielen worden. Voor de zomer heb ik 19 of 20" nodig. Mijn dealer zei dat ik op het gewicht moet letten. Er zijn zwaardere en lichtere wielen. Het maakt qua bereik wel uit. Dus als we hiermee beginnen, zou het gewicht ook goede informatie zijn.

#204 ·
Goed idee. Ik ben ook op zoek naar mooie aftermarket wielen. Ik heb de 18" genomen, die mijn winterwielen worden. Voor de zomer heb ik 19 of 20" nodig. Mijn dealer zei dat ik op het gewicht moet letten. Er zijn zwaardere en lichtere wielen. Het maakt qua bereik wel uit. Dus als we hiermee beginnen, zou het gewicht ook een goede informatie zijn.
Newton in zijn eerste wet van de beweging Traagheid

#16 ·
OK, je hebt me verslagen... Ik heb maar **** toestemming...

Ik zou je moeten vermoorden als ik het je vertel...
Grappig, ik dacht dat dat het eerste was wat ze je vertellen, om niet te zeggen dat je bij de NSA werkt, het zou kunnen betekenen dat jij en je land in gevaar zijn...
Nou, in de films zeggen ze dan: schat, wil je mijn auto starten...…

#25 ·
Iemand bedrijven gevonden die gesmede wielen voor de i4 M50 maken?

Ik heb contact opgenomen met HRE, maar ze hebben nog geen metingen... Zou graag een 20" wiel willen dat superlicht is en toch het gewicht van de M50 aankan!!! Dat lijkt het probleem te zijn.
BC Forged heeft lichte wielen voor de i4, volledig op maat gemaakt naar uw specificaties.

• Like
Reactions: tochan
#29 ·
Wat vinden jullie van die in 19 inch?

De draagvermogens lijken te passen met 815 kg. Ik heb ze aangeschreven om te vragen hoe zwaar ze zijn. Op de website staat vanaf 10 kg. Ik gok dat de 10 kg voor de 18" wielen zijn.

Ik zou voor 20 gaan, maar ik ben bang dat de rit te hard wordt en dat de actieradius een enorme klap krijgt.

CONQUER COR.SPEED Sports Wheels (corspeedwheels.com)

View attachment 8575
De actieradius krijgt een klap als je plakkerige banden hebt.
Banden met lage rolweerstand.

Wachten op mijn Tanzanite M50!

• Like
Reactions: M.Juul
#30 ·
Oké, slecht nieuws. Ik was vandaag bij de dealer omdat mijn oplaadkabel niet goed werkte. Maar toen ik met hem sprak, vertelde ik dat ik op zoek ben naar aftermarket-wielen. Hij zei dat ik ze niet moest kopen, omdat dit de garantie zou laten vervallen voor alles wat met de ophanging/aandrijflijn te maken heeft, enzovoort. Alleen originele BMW-wielen die voor de i4 zijn gemaakt, laten de garantie niet vervallen.

Dus nu lijkt het erop dat ik 4 jaar moet wachten om de wielen te verwisselen, spacers te plaatsen? Kom op BMW.

#31 ·
Ok, slecht nieuws. Ik was vandaag bij de dealer omdat mijn oplaadkabel niet goed werkte. Toen ik echter met hem sprak, vertelde ik dat ik op zoek ben naar aftermarket velgen. Hij zei dat ik ze niet moest kopen omdat dit de garantie ongeldig zou maken voor alles wat met de ophanging/aandrijflijn te maken heeft, enzovoort. Alleen originele BMW-velgen die voor de i4 zijn gemaakt, maken de garantie niet ongeldig.

Dus nu lijkt het erop dat ik 4 jaar moet wachten om de wielen te verwisselen, spacers te plaatsen? Kom op BMW.
Spacers kunnen de garantie onmogelijk ongeldig maken. Dat is totale bull**** als dat is wat ze zeggen.

Zelfs het verwisselen van de wielen klinkt als totale BS. Waar is een officiële verklaring van BMW die dit zegt?

#35 ·
Ik moest de 18 inch standaard wielen bestellen die bij de M50 worden geleverd, vanwege een beperkt leasebudget.
Mijn eerste gedachte was om 20" O.Z. Leggeras te installeren, maar hun draagvermogen is te laag (700 kg).
Dus mijn tweede optie wordt waarschijnlijk de 20" O.Z. Superturismo Dakars in matzwart.
Deze hebben een draagvermogen van 815 kg.

#36 ·
Dus, een officieel antwoord van BMW Zwitserland gekregen. Spacers maken de garantie ongeldig omdat de hefboomkrachten veranderen. En wielen van derden maken de garantie ook ongeldig.

Ik heb echter een paar wielen gevonden die OEM-wielen lijken te zijn. Maar ik kan ze niet identificeren. Iemand enig idee welke wielen dat zijn?

Ze lijken op een nieuwe M4 te zitten, maar ik kan ze niet vinden in de configurator.

#37 ·
Dus, kreeg een officieel antwoord van BMW Zwitserland. Spacers maken de garantie ongeldig omdat de hefboomkrachten veranderen. En wielen van derden maken de garantie ook ongeldig.

Echter, ik vond een paar wielen die eruit zien als OEM-wielen. Maar ik kan ze niet identificeren. Iemand enig idee welke wielen dat zijn?

ze lijken op een nieuwe M4 te zitten, maar ik kan ze niet vinden in de configurator.

View attachment 9253
Die wielen zijn de 963M - offsets niet compatibel met de i4.

#41 · (Edited)
Vandaag heb ik de 18 858 M-wielen op mijn I4 e40 msport met gmp Specternblack Diamond 19 inch vervangen. Gmp is een Italiaanse wielenfabrikant, ze hebben ook het nieuwe model Luminca op hun website S compatibel met de i4.

Michelin pilot sport 4 met ster markering voor Bmw brandstofefficiëntie A beoordeeld.
245 40 19 voor
2455 40 19 achter
Image

Image

Wielen zijn erg licht, vergelijkbaar met 859 M 11,5 kg en ea h wiel kan 800 kg voor en 825 achter worden belast. Zag deze wielen op het web gemonteerd op een Tesla model Y en X.
Image

Image

Image

Image

#73 ·
Today I changed the 18 858 Mwheels on my I4 e40 msport with gmp Specternblack diamond 19 inch .Gmp is an italian wheel maker,they have olso the new model Luminca on listed their website S compatibile with the i4

Michelin pilot sport 4 with star marking for Bmw fuel efficiency A graded.
245 40 19 front
2455 40 19 back
View attachment 14280
View attachment 14279

Wheels are very light similar to 859 M 11.5 kg and ea h wheel can be loaded 800kg front 825 back.Saw these wheels on the web mounted some Tesla model Y and X . View attachment 14297
View attachment 14294
View attachment 14296
View attachment 14295
Deze zien er geweldig uit! Ik heb de GMP-website gecontroleerd en volgens hen zijn de 19" alleen verkrijgbaar in 8" en 9" breedtes. Zijn dit 8" voor en 9" achter? De Fondmetals die ik heb besteld, zijn er in dezelfde breedtes en ik was bang dat de voorkant verzonken zou lijken in vergelijking met de standaardbreedte van 8,5", maar op jouw auto zien deze GMP's er perfect uit!

#48 ·
Net de eerste werkende configurator gevonden:

Sorry german...
Vertalen in Safari werkt prima... bedankt hiervoor!

#104 ·
De configurator vermeldt Japan Racing SL01 voor de i4.
De laatste keer dat ik keek, was de draagvermogen niet genoeg voor de i4.
Ook toont de JR configurator geen wielen voor i4, zelfs als i4 geselecteerd kan worden.
Ik heb contact opgenomen met JR in Polen en ze hebben me geholpen een set wielen te configureren voor mijn i4 m50. 8,5x20" ET30 voor en 10x20" ET40 achter. Ze kunnen veel gewicht aan, de maximale belasting is 750 kg, wat keer vier veel meer is dan het totale gewicht van de auto. Ze wegen slechts 9,9 en 10,5 kg en de 868m 20" OEM-wielen wegen 13,65 en 14,33 kg.